Mythic Legends tar plats i AppGallery

Mythic Legends tar plats i AppGallery

Nu kan användare hitta det nya RPG-spelet Mythic Legends i AppGallery och Huawei GameCenter. Spelet erbjuder ett adrenalinfyllt flerspelarläge, många väljbara hjältar och ett prisfyllt progressionssystem. Mythic Legends är utvecklat av Outfit7, en global ledare inom mobilspel och lanseras nu såväl på Huaweis plattformar som i andra stora appbutiker.

Mythic Legends utmanar spelare att bygga en elitarmé fylld av kämpar för att slåss om den ultimata vinsten i arenan. Spelarna måste välja sina hjältar klokt, skapa formationer och para rätt förmågor med magi för att slå sina motståndare i Battle Board. Med varje vinst kan spelarna kliva upp i rang för att besegra nya motståndare och låsa upp nya hjältar.

Det efterlängtade Mythic Legends sammanför de bästa delarna av RPG, strategispel, mobil RTS och autoschack – för att skapa något helt och hållet nytt.

– Mythic Legends liknar inte något vi tidigare skapat – eller något som existerat på mobila plattformar. Strategispel kan ibland kännas skrämmande att komma in i, speciellt om du inte är bekant med genren. Men Mythic Legends uppmuntrar dig att lära dig, och erbjuder en otroligt rolig spelupplevelse som är fullspäckad med belöningar och utmaningar. Du kan antingen ha en minuts action, eller slå dig ner och spela i timmar för att dominera i Battle Board och stiga i rang, säger Xinyu Qian, vd för Outfit7.

Speltiderna för mobilspel är ofta kortare och mer flexibla. Med innovativ teknik ger Huawei spelarna chansen att tävla mot andra spelare samt att hoppa in och ut ur handlingen när de vill, utan att förlora sina framsteg.

– Detta är ett spännande ögonblick för spelare som ivrigt väntat på lanseringen av Mythic Legends.

Användare kan ladda ner spelet från AppGallery och försöka sätta ihop den mäktigaste armén som imperiet någonsin har sett – med hjälp av trollkarlar, riddare och monstertämjare. Vi är glada över att vara involverade i den globala lanseringen, säger Jaime Gonzalo, VP Consumer Mobile Services Europe på Huawei.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. Totalt har 14 forsknings- och utvecklingscentrum etablerats runt om i världen, inkluderat Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, datorer och surfplattor, wearables och molntjänster med mera. Med sitt globala nätverk och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 30 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/