Nya flaggskeppsmobiler från Huawei lanserade på CES

Nya flaggskeppsmobiler från Huawei lanserade på CES

Stockholm 9 januari, 2013: Huawei, en ledande global leverantör av informations- och kommunikationsteknik, demonstrerar ett antal nyheter under Consumer Electronics Show (CES) som pågår nu i Las Vegas.

Huawei Ascend Mate är en smartphone med världens största skärm, 6.1 tum, samt 1.5 GHz quad-core processor och 4050 mAh batteri. Nyutvecklad teknik möjliggör upp till två dagars normal användning utan att ladda batteriet, och dessutom laddas batteriet 30 % snabbare än andra jämförbara batterier. Huawei Ascend Mate har tunn och stilfull design och är 6.5 mm på tunnaste stället, vilket gör den lämpad att användas med en hand.

Med den tunna ramen runt skärmen har Huawei Ascend Mate den största kvoten mellan skärm och mobilstorlek, nämligen 73 %, och detta maximerar upplevelsen vid användandet.

Huawei Ascend Mate är med sin stora skärm en banbrytande smartphone som möjliggör nya användningsområden, och dessutom med kraftfull batterikapacitet som gör att du kan använda din smartphone längre tid utan att ladda, säger Oscar Thunström, försäljningschef på Huawei Device. Det är spännande att se hur våra smartphones utvecklas utifrån användarnas behov.

Huawei Ascend D2 är ytterligare en ny flaggskeppsmodell från Huawei med femtums FHD IPS+ LCD skärm, 13 MP kamera, 1.5 GHz quad-core processor och 3000 mAh batteri. Batteriet och smart teknologi möjliggör upp till sex dagars standby-tid. Huawei Ascend D2 har många finesser, däribland möjligheten att använda skärmen med handskar samt stöt- och vattentålighet.

Huawei Ascend D2 har den stil, kraft och mångsidig prestanda som man kan förvänta sig av en Huawei Ascend smartphone, och dessutom revolutionerande FHD skärm, exceptionell kamerakvalitet och strömsparande teknologi för att maximera användarupplevelsen, säger Richard Yu, CEO för Huawei Consumer Business Group.Vi är entusiastiska över lägga till Huawei Ascend D2 till vår familj av Ascend smartphones, där vi fortsätter att sätta bra teknik i händerna på användare runt om i världen.

Huawei Ascend W1 är Huaweis första Windows Phone 8 smartphone, som blir det prisvärda alternativet med 1,2 GHz dual-core processor, 4’’ IPS LCD skärm och 1950 mAh batteri. Huawei Ascend W1 har i upp till 19 dagars standby-tid.

Bland innovationerna som presenteras av Huawei på CES finns följande lösningar, som gör mobilanvändandet lättare för användarna:

-  För att förbättra batteritiderna hos smartphones har Huawei utvecklat sparfunktionerna Quick Power Control (QPC) och Automated Discontinuous Reception (ADRX), som sänker batterianvändningen genom att minska signaleringen under standbyläge.

-  Laddningstiden minskar med upp till 30 % genom Huaweis nya snabbare teknik för batteriladdning

“Swift sharing” funktionalitet med dubbla Wi-Fi antenner möjliggör två till tre gånger så snabb uppladdning i Wi-Fi.

-  Skärmens ljusstyrka optimeras genom smart ljusstyrketeknologi som beräknar och optimerar ljusstyrkan utifrån omgivningen.

-  Ljudet förbättras med Super hands-free som gör att användarna hörs från 1,5 meters avstånd.

Dessa innovationer kommer att finnas på de nya flaggskeppsmobilerna.

Dessutom utökar Huawei sin produktportfölj av bredbandsprodukter genom att demonstrera olika produkter på CES, däribland världens minsta USB-modem UltraStick E3331.

Specifikationer för Huawei Ascend Mate:
Operativsystem
Android 4.1, Chipset Huawei K3V2 quad-core 1.5GHz + Intel XMM6260, Storlek 163.5 x 85.7 x 9.9 mm, Vikt 198 g, Skärm 6.1’’ HD IPS+ LCD 1280 x 720, med Corning® Gorilla® glas, Kamera: 8M pixels autofokus 1080P samt 1M fram, Batteri 4050mAh, Färger: Svart och vit.

Specifikationer för Huawei Ascend D2:
Operativsystem
Android 4.1, Chipset Huawei K3V2 quad-core 1.5GHz + balong V7R1, Storlek 140 x 71 x 9.4 mm, Vikt 170 g, Skärm 5’’ FHD IPS+ 1920 x 1080 PPI Super Retina LCD med Corning® Gorilla® glas, Kamera: 13M pixels autofokus 1080P med HDR samt 1.3M HD fram, Batteri 3000 mAh, Minne: 32GB ROM, 4GB RAM, Färger: Blå och vit.

Specifikationer för Huawei Ascend W1:
Operativsystem
Windows Phone 8, Chipset Qualcomm 1.2 GHz dual-core Snapdragon S4 MSM8230, Storlek 124.5 x 63.7 x 10,1 mm, Vikt 120g, Skärm 4’’ IPS LCD 480 x 800 OGS, Kamera: 5M pixels autofokus 720P med blixt samt 0.3 M pixels fram, Minne: 4GB ROM, 512 MB RAM, kortplats för upp till 32 GB, Batteri 1950 mAh, Färger: Blå, röd, svart och vit.

Pris och tillgänglighet på den svenska marknaden är ännu inte bestämt.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Edlund, Public Affairs & Communications Manager, Huawei Nordics
0702-985 404, daniel.edlund@huawei.com