NYA HUAWEI WATCH GT 4: Där mode möter innovation

NYA HUAWEI WATCH GT 4: Där mode möter innovation

Huawei Consumer Group (CBG) lanserade idag HUAWEI Watch GT 4 serien som den senaste generationen av flaggskepp inom WATCH GT-serien som introducerar snygga designdetaljer kombinerat med kraftfulla funktioner för hälsa och träning. Dessa smarta klockor är också en del av Huaweis ‘Fashion Forward’-strategi inom kategorin wearables som tar teknik integrerat med mode till en ny nivå. Det möjliggör för användare att skräddarsy sina hälso- och träningsmål utan att behöva kompromissa med sin stil.

Uppgraderad klassiker: Kombinerar traditionell tillverkning med moderna trender

HUAWEI WATCH GT 4 tar ett starkt kliv upp rent designmässigt och introducerar nytänkande detaljer samtidigt som man behåller den moderna geometriska astetiken från sina föregångare. Klockan kommer i två olika designvariationer – HUAWEI WATCH GT 4 46 mm i en slående oktagonal design med ett kraftfullt utryck och HUAWEI WATCH GT 4 41 mm med elegant och stilren pendeldesign som är moderiktig och inspirerad av smycken.

HUAWEI WATCH GT 4 är tillräckligt mångsidig för att matcha olika stilar, personlighet och tillfällen samt finns i 5 olika varianter. Från 46 mm i integrerad klassiskt stålarmband och svart modell med gummiarmband till den sofistikerade 41 mm två-toniga pianotangentsarmband, smyckesinspirerade milanese armband och vitt läderarmbands-alternativ kan användare hitta sin egna stil och även skräddarsy urtavlan beorende på tycke och smak. Och om det inte är tillräckligt kan man välja mellan 25000+ urtavlor från galleriet och experimentera mellan olika genrer.

Introducerar tre hälsofunktioner som omformar användarperspektivet för aktiv hälsoinsikt

Som en del av ‘Fashion Forward’ konceptet är Huawei övertygade om att alla användare kan ta sina hälsoinsikter till nya nivåer utan att behöva kompromissa med sin stil. HUAWEI WATCH GT 4 erbjuder smart teknik som en integrerad del av en hälsosam livsstil och lägger till viktiga funktioner som Menstrual Cycle Management 3.0 och sömnandningsmedvetenhet och– båda bygger på en uppgraderad TruSeen™ 5.5+ teknik.

Med över 8 års sammanlagd forskning och utveckling har HUAWEI WATCH GT 4 förbättrat sin TruSeen™ 5.5+ hjärtmätning som lett till en multi-kanals signaluppfattningsalgoritm baserad på en Huawei-exklusiv detaljinlärningsmetod. Som ett resultat kan användare få 30%[i] mer korrekt läsning av sin hjärthälsa även under dynamiska aktiviteter (exempelvis löpning och hopprep) eller vid kallare klimat.

Den introducerar också en uppgraderad TruSleep™ 3.0 som ger användarna en bättre medvetenhet kring sina sömncykler. Den nya versionen 3.0 möjliggör en omfattande förståelse av deras sömncykel och hjälper dem att justera sina sömnvanor. Detta inkluderar en sömnandningsmedvetenhets-funktion som skannar efter andningsavvikelser[ii] under sömnen vilket ger användarna ytterligare en insikt om sin andningshälsa under sömn.

Klockan har också en uppgraderad Menstural cycle management 3.0[iii] som intelligent anlyserar och lär sig användarens fysiska indikatorer, så som hjärtfrekvens under sömn, kroppstemperatur, andningstakt med mera för att förutsäga menstruala perioder. Den här tekniken når en 15% högre tillförlitlighet för första menstruationsdagen än andra smarta klockor på marknaden. Detta kan gynna många som inte har en regelbunden cykel och hjälpa dem att anpassa och förbereda sig vid olika tidpunkter av sin cykel.

Överträffa dig själv med nya träningsfunktioner

HUAWEI WATCH GT 4 förändrar också träningspplevelsen med smarta klockor genom att introducera förbättrade aktivitetsringar, en helt ny Stay Fit-app och uppgraderad GNSS-mätning – som alla är förbättrade med nya TruSeen™ 5.5+.

Användare kan hitta ny motivation med den nya aktivitetsrings-funktionen, som visar daglig träningsstatistik (förbrukade kalorier, träningstid och stående aktivitet) på ett ögonblick. På så sätt kan du enkelt få en översikt och säkerställa att du når dina dagliga mål. I tillägg kan klockan även mäta över 100 olika träningslägen, nu även padel, fotboll och E-sport.

HUAWEI WATCH GT 4 är den första smarta klockan från Huawei som har Stay Fit, ett kalorimätningsystem som ger användare data i realtid för att hjälpa till att hålla koll på att du får i dig vad du behöver och ger rekommendationer baserat på just din data.

Du kan också ta dina äventyr och löparutmaningar till nästa nivå med ett uppgraderat dual-band fem-systems högprecisions GNSS, som ökar positioneringskorrektheten med 30%[iv] jämfört med tidigare utgåvor.

En smidig och intelligent livskamrat på handleden

Mest av allt förenklar klockan användarens vardag genom funktioner som snabbmeddelanden och svarsfunktioner, musikstyrning, navigering med mera. Ännu viktigare är aspekten att klockan ger användare upp till 2 veckors batteritidv (46mm) och erbjuder snabb laddning och trådlös laddning när du väl behöver ladda.

Klockorna är kompatibla med både iOS- och Android-enheter samt säkerställer att din data alltid är säker.

Tillgänglighet

HUAWEI WATCH GT 4 är tillgänglig i båda storlekarna och fem olika variationer i Sverige från och med 2 oktober och kan förbeställas från och med 14 september.

Rekommenderade cirkapriser är:

HUAWEI WATCH GT 4 46 mm Grå SEK 4399 inklusive moms
HUAWEI WATCH GT 4 46 mm Svart SEK 2990 inklusive moms
HUAWEI WATCH GT 4 41 mm Vit läder SEK 2990 inklusive moms
HUAWEI WATCH GT 4 41 mm Gyllene Milanese SEK 3499 inklusive moms
HUAWEI WATCH GT 4 41 mm Silver SEK 4699 inklusive moms

[i] Data kommer från Huawei lab och är en jämförelse med HUAWEI WATCH GT 3.

[ii] Produkten är inte en medicinteknisk produkt och den är inte avsedd för diagnos, profylax, övervakning, prediktion, prognos, behandling eller lindring av sjukdom.

[iii] Produkten är inte en medicinteknisk produkt och den är inte avsedd för diagnos, profylax, övervakning, prediktion, prognos, behandling eller lindring av sjukdom

[iv] Data kommer från Huawei lab och är en jämförelse med HUAWEI WATCH GT 3.

[v] Baserat på Huaweis labbtester Faktiskt användande kan variera beroende på variationer mellan modeller, användarvandor och omgivningsfaktorer.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. Totalt har 14 forsknings- och utvecklingscentrum etablerats runt om i världen, inkluderat flertalet i Norden. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, datorer och surfplattor, wearables och molntjänster med mera. Med sitt globala nätverk och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 30 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/