Svensk säljstart för Huaweis nya MateView-skärmar

Svensk säljstart för Huaweis nya MateView-skärmar

Bland sommarens nyheter från Huawei fanns två väldigt spännande produkter - Huawei MateView 28” i 3:2 format och den böjda Huawei MateView GT 34”. De två nya skärmarna gjorde entré med samma framstående teknik och kvalitet som Huaweis andra produkter i Mate-serien. Nu kommer båda skärmarna till Sverige och finns i butik från och med 11 oktober.

Nya Huawei MateView 28” är en 4K+ Ultra-HD-skärm som återger färger realistiskt och naturtroget.
Tack vare en 28,2-tums bildskärm med ett unikt 3:2-format och en upplösning på 3840×2560, blir det en fantastisk tittarupplevelse där varje liten detalj synliggörs.

Bildskärmen är även professionellt fabrikskalibrerad för att återge färger med en färgnoggrannhet på Delta E <1 i sRGB-läge och Delta E <2 i DCI-P3-läge. Huawei MateView 28” är VESA Display HDR400-certifierad, vilket innebär att användare inte kommer ha några problem att urskilja detaljer som är dolda i mörkare områden av bilden. Huawei MateView 28” stöder 98 procent av DCI-P3-färgskalan och 100 procent av sRGB-färgskalan. Bildskärmen filtrerar även bort skadliga ljusemissioner och motverkar ögontrötthet vilket har gett den certifieringarna TÜV Rheinland Low Blue Light samt Flicker Free.

Huawei MateView har inte bara kabelanslutningar utan låter också användare ansluta sin bärbara Windowsdator trådlöst till skärmen via trådlös projicering i Windows 10 eller nyare version. En lösning som fungerar utmärkt för exempelvis presentationer eller liknande.

Nya Huawei MateView GT är en gamingskärm på 34 tum i 21:9-format. Skärmen är böjd med ultimat bredd som stöder en uppdateringsfrekvens på 165Hz. Skärmen kommer i två olika utföranden där den ena även är utrustad med en integrerad SoundBar. Bildskärmen är Huaweis böjda modell med en storlek på 34-tum och en upplösning på 3440x1440, utformad för att ge maximal spelprestanda och en uppslukande spelupplevelse. MateView GT har även en ökad färgnoggrannhet för spel- och videoredigering på grund av färgrymden DCI-P3. Varje enskild panel är dessutom professionellt kalibrerad för att ha Delta E-värdet <2. Därtill stöder Huawei MateView GT en maximal ljusstyrka på 350 nit och ett kontrastförhållande på 4000:1 samt HDR 10 för att skapa ett mer realistiskt innehåll.

En hög uppdateringsfrekvens är av stor vikt för spelskärmar. Med stöd för en uppdateringsfrekvens på 165Hz låter MateView GT den anslutna enhetens grafikprestanda glänsa vilket bidrar till en mjukare och tydligare bild.

Pris och tillgänglighet
MateView GT 34”och MateView 28” finns tillgängliga på den svenska marknaden från och med den 11 oktober. Rekommenderat cirkapris för MateView GT är SEK 5 490 och inklusive Soundbar SEK 5 990 inklusive moms. Rekommenderat cirkapris för MateView 28” 6990 SEK inklusive moms.

För mer information, var vänlig kontakta:
Sofia Björnerfors, PR Manager, Sweden Consumer Dept.
Mobil: +46 (0)739 205 405
E-post: sofia.bjornerfors@huawei.com

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. Totalt har 14 forsknings- och utvecklingscentrum etablerats runt om i världen, inkluderat Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, datorer och surfplattor, wearables och molntjänster med mera. Med sitt globala nätverk och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 30 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/