Svenska SQUID en av vinnarna i Huawei AppGallery Editor´s Choice Awards 2022

Svenska SQUID en av vinnarna i Huawei AppGallery Editor´s Choice Awards 2022

Nu har alla vinnare i AppGallery Editors’ Choice Awards 2022 och Grow with Huawei Awards 2022 presenterats. Utmärkelserna delas ut för att hylla de allra bästa tjänsterna, apparna och spelen som finns tillgängliga på AppGallery eller som tjänst i ekosystemet. Den svenska nyhetsplattformen SQUID är en av vinnarna i årets tävling.

Editors’ Choice Awards är uppdelade i fem kategorier i vilka vinnare har röstats fram av Huaweis jury bestående av experter från hela Europa. Vinnarna utses utifrån innovation, användarupplevelse, engagerande innehåll, iögonfallande design och tillgänglighet. Juryn har tittat speciellt på de tjänster, appar och spel som förenklat för användarna under det senaste året.

Till årets upplaga av AppGallery Editor’s Choice Awards, som i år hålls för tredje gången, har Huawei lagt till Grow with Huawei-utmärkelser. Dessa uppmärksammar affärsprestationerna för partners och byråer som har arbetat med företaget och som har byggt framgångsrika kampanjer med hjälp av de olika HMS-tjänsterna, inklusive HuaweiAds, Huawei Browser, Petal Search och många andra.

– AppGallery Editor´s Choice Awards är en hyllning till våra bästa tjänster, appar och spel som dagligen underhåller och underlättar för Huawei-användare, säger Jaime Gonzalo, VP för Huawei Mobile Services Europe. Vi presenterade dessa för första gången på Web Summit, som var ett fantastiskt forum för att visa upp innovationen och kreativiteten som våra användare hittar i AppGallery. Vi kunde också uppmärksamma de prestationer som gjorts av våra partners som har samarbetat med oss för att öka sin aktivering, intäktsgenerering och behålla sina användare.

Bland vinnarna i årets tävling hittar vi den svenska nyhetsplattformen SQUID. SQUID:s nyhetstjänst är integrerad direkt i Huaweis browser och täcker nu hela 65 länder, varav 31 är i Europa. Motiveringen till priset är utvecklingen av tjänsten och dess tillväxt kombinerat med det höga engagemang som innehållet erhållit. Det visar på företagets starka fokus på att leverera aktuellt innehåll inom alla olika kategorier.

– Vi är väldigt glada över att uppmärksammas för vår tillväxt och utveckling av nyhetstjänsten genom priset i Huawei AppGallery Editor´s Choice Awards 2022. Vi på SQUID strävar alltid efter att utvecklas och erbjuda så bra och relevant innehåll som möjligt till våra användare på alla marknader, säger Johan Othelius, CEO på SQUID.

Se den fullständiga listan av vinnare nedan.

Vinnarna av AppGallery Editors’ Choice Awards för bästa appar är följande:

• · Bästa “gröna” appen – Moovit
  • · Bästa hälso appen – Yazio
  • · Bästa essentiella appen – Revolut
  • · Bästa app för personlig tillväxt – Kahoot!
  • · Bästa trendappen – Smule

Vinnarna av AppGallery Editors’ Choice Awards för bästa spel är följande:

• · Bästa flerspelarspel – PUBG Mobile
  • · Bästa familje- och fritidsspel – My Talking Angela 2
  • · Bästa RPG-spel – Summoners War
  • · Bästa trendspelet – Infinity Kingdom
  • · Bästa sportspel – Fishing Clash
  • · Bästa strategispel – Lords Mobile

Vinnarna av AppGallery Grow with Huawei Awards är följande:

• · Bästa annonsör – Flashcore (Tjeckien); Mediaset Infinity (Italien)
  • · Bästa byrå – Avow (Tyskland); Havas Media Group (Portugal)
  • · Bästa utgivare – Outfit 7 Limited (Cypern); AppGeneration (Portugal)
  • · Bästa tillväxtpartner – mrge (Tyskland); Admitad (Tyskland); GRATIS NU (Tyskland); Zeropark (Polen); SQUID (Sverige).

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. Totalt har 14 forsknings- och utvecklingscentrum etablerats runt om i världen, inkluderat Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, datorer och surfplattor, wearables och molntjänster med mera. Med sitt globala nätverk och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 30 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/