Världens snabbaste mobila router med 4G

Världens snabbaste mobila router med 4G

Stockholm 18 mars 2013: Huawei lanserar nu E5776 i Sverige, världens första mobila WiFi-produkt som stöder LTE Cat 4, dvs teoretiska hastigheter upp till 150 Mbps*. Med E5776 kan tio olika enheter kopplas upp trådlöst till 4G-nätet och det är möjligt att ladda ner en HD-film på 1 GB på mindre än en minut. Det är bara att lägga E5776 där man har bäst 4G-täckning och därefter koppla upp sin och vännernas enheter från platser i närheten. Dessutom har E5776 MiMo, dvs dubbla antenner, som förbättrar WiFi-täckningen avsevärt. Det stora batteriet på 3000 mAh räcker för användning i upp till tio timmar.

Snabb, smidig och användarvänlig symboliserar E5776, man kan styra och ändra inställningar på E5776 med sin mobiltelefon. Dessutom finns funktionalitet för att dela med sig av foton, musik och andra filer till vännernas enheter över WiFi.

Huawei tar Mobile Wifi, den 3:e generationen mobilt bredband, till nästa nivå. Med stöd för ännu snabbare nedladdningshastigheter, längre batteritid och dubbla antenner för bättre wifi-täckning är denna produkten ett stort steg i utvecklingen av mobilt bredband, säger Oscar Fernandez Thunström, försäljningschef på Huawei Device.

Med E5776 fortsätter Huawei att leda utvecklingen av 4G-produkter, och i Huaweis produktportfolj finns även produkter såsom FDD/TDD-modemet E3276 och 4G-routern B593. Huawei kommer även fortsättningsvis satsa på forskning och utveckling av 4G-produkter.

E5776 säljs nu hos Telia, och med andra operatörer i Sverige inom kort.

* Gäller teoretisk nedladdningshastighet till routern. Den faktiska hastighet användarna upplever påverkas av omgivning där man befinner sig, tekniken i de terminaler (t.ex. mobiler, surfplattor, datorer) som kopplas upp mot routern och vilka typ av abonnemang som används.

Specifikationer för E5776:
Nät:
DC-HSPA+/HSPA/UMTS/EDGE/GPRS/GSM, LTE Cat 4:150/50Mbps @ 20M BW, LTE FDD DD800/900/1800/2100/2600MHZ, UMTS 850/900/1900/2100MHz och GSM 800/900/1800/1900MHz, Antal användare: upp till 10, Batteri: 3000 mAh, upp till 10 timmars användning, Skärm: 1,45’’ TFT, Storlek: 106*66*14.5mm, Vikt: <120 g, Övrigt: Receive Diversity , Data Service, DL 2*2 MIMO, 802.11b/g/n 2*2,

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Edlund, Public Affairs & Communications Director, Huawei Nordics
0702-985 404, daniel.edlund@huawei.com