Withings populära hälsoapp Health Mate finns nu i AppGallery

Withings populära hälsoapp Health Mate finns nu i AppGallery

Huawei presenterar ett nytt tillskott till sitt växande utbud av appar inom hälsa och välbefinnande – Health Mate från franska Withings. Appen gör det möjligt att visualisera hälsodata och har utformats för att visa vilka framsteg man gör genom anpassad infografik, personliga meddelanden och tips. Allt baserat på användarens data och hälsa. Den kan även varna om något inte står rätt till med hälsan och fungerar därmed som en personlig hälsocoach.

Health Mate-appen spårar inte bara fysisk aktivitet utan även sömn, vikt och mycket mer. Detta gör det möjligt för användare att förbättra sina träningsrutiner samt spåra trender och framsteg1. I linje med användarens hälsomål ger appen stöd för att uppnå dessa.

- Withings Health Mate-app är ett utmärkt tillskott till AppGallery eftersom den ger ett helhetsperspektiv när det gäller hälsa. Appen uppmuntrar användare att göra önskade beteendeförändringar och öka hälsosamma aktiviteter, säger Sofia Björnerfors, PR ansvarig Huawei Consumer Group i Sverige.

- Vi är mycket nöjda med tillgängligheten av Health Mate i Huawei-butiken. Hos Withings anser vi att hälsa är ett universellt ämne och vi arbetar hårt för att nå alla kunder, säger Audrey Rampazzo, Marknadschef på Withings.

Under arbetet med integreringen till AppGallery har Withings använt sig av Huawei's Health Kit2 som ger tillgång till användares tränings- och hälsodata baserat på deras Huawei-ID. Ett användbart verktyg för Withings och andra apputvecklare när de vill utveckla sina hälso- och träningsappar samt förbättra användarupplevelsen3.

- Det var fantastiskt att samarbeta med alla Huawei-team för att implementera Huawei Mobile Services på kort tid. De gav snabbt och effektivt stöd under hela projektet, säger Romain Dahan, Produktchef för enheter och appar på Withings.

Huawei tillhandahåller Withings Health Mate-appen till miljontals användare i mer än 170 länder och på 11 språk4. För att ladda ner Withings Health Mate-appen kan användare besöka AppGallery som finns på alla Huaweis telefoner och surfplattor.

1 Huawei behandlar användarnas personuppgifter enligt kraven i tillämpliga lagar på lämplig rättslig grund. Mer information finns i sekretesspolicyn https://www.huawei.com/en/privacy-policy
    2
    Inloggningsfunktioner för Huawei Health Kit kommer att finnas tillgängliga i nästa programversion som planeras att släppas i maj.
    3
    4
    Health Mate-appen från Withings finns på följande språk: kinesiska, nederländska, engelska, franska, tyska, italienska, japanska, koreanska, portugisiska, ryska och spanska.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som tvåa i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2019. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smarta mobiler, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/