Speeddejting, sexföreläsning och cirkelträning på årets seniorvecka

För sjätte året i rad bjuder Huddinge kommun in alla över 65 år i kommunen till Seniorveckan. Över 80 aktiviteter som berikar socialt, fysiskt och intellektuellt erbjuds - alltifrån speeddejting och en föreläsning om sex på äldre dagar, till tuff cirkelträning och olika prova-på aktiviteter runtom i kommunen.

– Varje år är seniorveckan ett välbesökt och uppskattat evenemang och det vill vi såklart att den ska vara även i år. Programmet innehåller över 80 aktiviteter, och vi hoppas att det ska finnas något för alla, säger Marianne Krook, tillförordnad social- och äldreomsorgsdirektör.

Veckan avslutas med fest i Sjödalsparken, där artisten Linda Rapp underhåller och leder allsång, politiker från samtliga partier i kommunfullmäktige bjuder in till samtal och många föreningar och företag finns på plats.

– På den stora avslutningsfesten kommer vi att dela ut årets kvalitetspris inom äldreomsorgen. Syftet med priset är att lyfta fram goda exempel som andra kan inspireras av, säger Eva Carlsson-Paulsén (M), ordförande i äldreomsorgsnämnden.

Seniorveckan är resultatet av ett samarbete mellan Huddinge kommun och föreningslivet i Huddinge. En rad föreningar, organisationer och samfund står som värdar för aktiviteterna, varav merparten är gratis.

För mer information, kontakta:

Melissa Mangematin, kommunikatör Huddinge kommun, 08–535 378 25
Ulrika Lamberth, PR-ansvarig Huddinge kommun, 08–535 301 71

Mer om Seniorveckan och program: huddinge.se/seniorveckan
Mer om kvalitetspriset: huddinge.se/kvalitetspriset