Så här ser planen ut. Och TACK till våra enormt viktiga partnerföretag - utan er ingen närodlad fotboll!

Information och ett stort TACK till alla som stöttar oss i tuffa tider.

Vi har, likt många andra, fått anpassa vår verksamhet på grund av rådande covid-19. Vi följer FHM och SvFF riktlinjer, vilket har gjort att vår säsong är avvikande från tidigare år. Vi är en flexibel förening som har anpassat oss bra, både ekonomiskt (även om läget är tufft) och sportsligt. Vi har gjort åtgärder som har varit ömsesidiga för berörda personer och nödvändiga för föreningens kärnverksamhet. Däremot har vi fått ställa in aktiviteter och evenemang som vi annars skulle ha genomfört. Bland annat Celtic Akademin kommer tyvärr att ställas in (eftersom ledarna från Skottland inte reser), men däremot räknar vi med att kunna genomföra vår populära spontanfotboll under flera veckor under sommarlovet.

SvFF beslutade i mars att division 2 ska spelas som enkelserie, vilket betyder att man möter varje lag endast en gång. Som det ser ut just nu blir det seriepremiär på hemmaplan mot Lidingö den 13:e juni klockan 14:00. Sedan väntar Fanna BK borta den 28:e juni innan vi går till ett sommaruppehåll med matchstart igen 8:e augusti, Stocksund borta. Träningarna pågår som vanligt igen efter ett kortare uppehåll. HuFF’s professionella ledarstab arbetar för att spelarna ska vara i sin livs bästa form när matcherna snart drar igång.

Spelarna och övriga i organisationen i HuFF har anpassat sig bra och vi har varit proaktiva. Trots inställda hemmamatcher har vi gjort något som inte många lag har gjort, vi har skapat Fiktiva matcher. Alltså, inte bara en möjlighet att köpa fiktiva biljetter, utan också följa matchen genom live-rapporterat via Twitter. Vi har sett ett stort intresse runt dessa fiktiva matcher, både medialt men också igenom stödet från medlemmar och supporters.

Spelarna och ledarna har gjort ett fantastiskt jobb och ett extra tack till våra spelare som ställt upp helt utan ersättning i flera månader. Utan deras hjärta för klubben och fotbollen - och utan det helt avgörandet stödet vi fått från de flesta av de företagspartners som brukar stötta oss - har vi inte lyckats fortsätta med vår satsning på närodlad fotboll som vi vill. Så TACK!

Vi lyfter fram ett extra tack till de företagspartners som i dessa tuffa tider, just när vi behöver ert stöd som mest, fortsätter eller till och med utökar sitt stöd till oss

Tack till våra huvudpartners Hälsinglands Sparbank, OilQuick och Mittmedia/HT/Helahälsingland.

Tack till våra andra lite större partners - HSP Gripen, Björn Lundén, Sunfab, Monitor ERP, Hudiksvallsbostäder, Hexatronic, Kontorscenter, Länsförsäkringar Gävleborg, Lilla Matsalen, W&B, House of Martens, ICA MAXI, Industrigolv, Sjölins Smide, Stora COOP, Råsjö Kross, Guldsmeden/Fyren, AVEN, Senseair, Internetport, Bilbolaget, Dina Försäkringar, PENTAB, Hudikgymnasiet & Hudikskolan, October Stockholm, VOITH, Värmevärden,  samt alla mindre företagspartners som stöttar oss med mindre belopp. Ni är ack så viktiga för oss även om vi inte räknar upp alla vid namn här och nu.

Slutligen vill vi tacka alla som på något sätt har stöttat och hjälpt oss under denna svåra och tuffa tid. Vi hoppas och tror på att ljuset är närmare än vi anar och förbereder oss för kommande matcher.

Matcherna spelas inledningsvis utan publik MEN du kan såklart se ALLA våra matcher (hemma och borta) via vår partner Mittmedia/Helahälsingland Läs mer här om varför de väljer att satsa på HuFF som Hälsinglands flaggskepp:

Kram på er alla fotbollsälskare och extra mycket ni som brinner för närodlad fotboll som vi.

Sist vill vi ösa beröm och tack till våra samarbetsföreningar och alla andra fotbollsföreningar i vårt upptagningsområde. Kämpa på - ni gör ett viktigt jobb!

Vid frågor kontakta klubbchef Magnus Lampert

Magnus.lampert@hudiksvallsff.se