– Det känns fint i hjärtat att vi bidragit till Bris verksamhet. Vi lever i en väldigt annorlunda situation i år och vet också att många familjer lever under större press och att en väldigt skör grupp är barn, säger Huges vd Karin Strömberg Ekström.

Bris får Huges julklappspengar

I år skänker vi på Huge våra julklappspengar, 60 000 kronor, till Bris – Barnens rätt i samhället.

Bris är en ideell organisation som varje dag kämpar för ett bättre samhälle för barn.

– Stort tack för ert engagemang och er julgåva. Det här ett annorlunda år och det märker vi också i det stora antalet ökade samtal till oss. I och med det har vi förstärkt vår bemanning vilket resulterat i att vi det här året har gett stöd till fler barn än någonsin tidigare. Vi finansieras till 85 procent av gåvor. Er julgåva betyder därför enormt mycket för Bris, nu kan vi hjälpa ännu fler barn, säger Magnus Jägerskog generalsekreterare på Bris.

Dygnet runt-öppet

Nästa år kommer Bris öppna upp sin verksamhet dygnet runt. Dessutom kommer fem mottagningar öppnas upp runt om i landet.

– Det känns fint i hjärtat att vi bidragit till Bris verksamhet. Vi lever i en väldigt annorlunda situation i år och vet också att många familjer lever under större press och att en väldigt skör grupp är barn. Stort tack för ert viktiga arbete på Bris, säger Huges vd Karin Strömberg Ekström.

Det här gör Bris

Bris, Barnens rätt i samhället, är en av Sveriges ledande barnrättsorganisationer som varje dag kämpar för ett bättre samhälle för barn. Med barnkonventionen som grund stöttar Bris barn i utsatta situationer, mobiliserar samhället och påverkar beslutsfattare för ett samhälle där varje barn känner till sina rättigheter och där barnets rättigheter tillgodoses.

Bris erbjuder stöd till barn och unga via telefon, chatt, mejl, forum och gruppverksamhet. Bris driver även en vuxentelefon där vuxna kan få stöd i frågor som rör barn.

På Bris hemsida kan du läsa mer om deras verksamhet och även skänka en gåva.

Bris hemsida