Tvillingarna Kaylin och Adele har döpt Båtparken i Trångsund. Foto: Ola Jacobsen

”Den har alltid hetat Båtparken”

Den nyrenoverade lekplatsen på Trångsundsvägen har nu fått ett namn – Båtparken. De åttaåriga tvillingarna Kaylin och Adele kom på namnförslaget och vann i och med det varsin biobiljett.

Det var en gråmulen dag när Båtparken döptes i fredags förra veckan. Det var dock inget som tvillingarna Kaylin och Adele, 8 år, brydde sig om. Lekplatsen är fortfarande samma lekplats och favoritutrustningen står ju där den står.

– Det är en jättebra park. Jag gillar kompisgungan, traktorn och gungbrädan, berättar Kaylin.

Hon berättar att hon och syrran ofta är i parken och leker då de bor i närheten.

– Jag gillar den här parken för man kan busa. Jag gillar båten! Vi leker att vi krockar, säger Adele.

Tävling – att komma med namnförslag

I slutet av 2021 hade Huge en tävling där lekande barn fick vara med och tävla och komma med förslag på vad den nyrenoverade parken skulle heta.

– Den har alltid hetat Båtparken för oss, för den har ju en båt. Så vi tyckte båda att den skulle heta det, förklarar Kaylin.

Lekparken som ligger vid rondellen mellan Trångsundsvägen och Hammartorpsvägen har rustats och blivit större, fått en nya lekredskap men vi har också renoverat delar av den gamla lekutrustningen.