Fest i dagarna tre

Fest i dagarna tre

1972 flyttade Huges första hyresgäster in i Vårby gård. 50-årsjubileet ska firas med en tredagarsfestival på och omkring Vårby gård centrum 16–18 juni tillsammans med alla som bor i Vårby gård!

Den 16-17 juni bjuder Huge in alla våra hyresgäster i Vårby gård att delta i firandet. Kom och träffa oss vid parken vid Bäckgårdsvägen 22! Det blir tävlingar och roliga aktiviteter. Mer information och detaljerat program kommer i början av juni.
Den 18 juni kan du också träffa oss vid Vårby gård centrum — då blir det magi!

– Vårby gård har en fantastisk historia och det ska bli riktigt roligt att få fira tillsammans med våra hyresgäster att Vårby gård fyller 50 år. Jag hoppas att många hyresgäster kommer och snackar med oss, fikar lite och deltar i alla roliga aktiviteter som finns dessa dagar, säger Tommy Ålund, distriktschef i Vårby.

Firande i centrum

Flera föreningar och organisationer i Vårby kommer att delta i firandet och alla invånare som bor i kommunen är välkomna att delta i festivalen vid Vårby gård centrum 16-18 juni.

Torsdag 16 juni 10.00-13.00
Parken vid Bäckgårdsvägen 22
Kom och fika med oss! Vi berättar gärna om Huges hållbarhetsarbete och om upprustningen av parken och allén vid Svanholmsgången.

Fredag 17 juni 10.00-13.00
Parken vid Bäckgårdsvägen 22
Välkommen att bland annat rita med asfaltskritor och smycka Svanholmsgången, måla en kruka och plantera ett solrosfrö eller fyll Bäckgårdsvägens egna insektshotell för de minsta hyresgästerna. Alla barn som ritar en teckning på sitt område få en present.

Lördag 18 juni 13.00-18.00
Vårby gårds centrum
Träffa Huge i Vårby gård centrum! Alla barn som ritar sitt område får en present. Vi fortsätter berätta om vårt arbete med hållbarhet och om allt som händer i Huges fastigheter och i området. Dessutom bjuder en trollkarl på magiska upplevelser.

Hela programmet för firandet finns på Huddinge kommuns hemsida