Jack’s Burger har öppnat i Huddinge C

I fredags öppnade Huddinge Centrums senaste tillskott på restaurangfronten – Jack’s Burger. I 30 år har ägaren Filip Kulhan drivit restaurang tillsammans med sin bror, och nu är det dags att öppna på hemmaplan.

– Det blir den tionde Jack’s Burger vi öppnar i Stockholm. Jag är själv uppvuxen i Huddinge så det känns extra kul att öppna här, säger Filip Kulhan, vd och grundare av Jacks Burger.

–Vi säger varmt välkommen till Jack´s Burger! I slutet av april öppnar också Indian Brasserie i grannlokalen. Det känns väldigt positivt att vi har fått till två riktigt bra koncept i samma lokal som kompletterar övrigt utbud i Huddinge Centrum, säger Sandra Stenberg.

Lokalen där Mc Donald’s tidigare låg går knappt att känna igen efter de senaste månadernas renovering. Utöver panelväggen i ljust trä går färgerna i sobert mörkgrått och belysningen ger ett varmt ljus till de olika avdelningarna i lokalen.

Jack’s Burger är en amerikanskinspirerad restaurang med högkvalitativa råvaror. Konceptet är väl genomtänkt med en känsla av exklusivitet och värme, alla ska känna sig välkomna. Vägg i vägg kommer så småningom restaurangen Indian Brasserie att öppna, men öppningsdatum dröjer ännu en dryg månad.

– Vi har skapat ett koncept som vi är stolta över. Menyn är noggrant komponerad och allt lagas med en stor dos kärlek. Man ska kunna glida in precis som är och äta goda burgare tillsammans med familjen eller kompisarna, säger Filip.