Huges kundförvaltare Anette Snellman ger en välkomstblomma till Samira Huseynova, rektor på Butalands förskola.

Ny förskola öppnar upp i Huges lokaler

Under våren öppnar förskolan Butaland Flemingsberg upp sin verksamhet i en av Huges lokaler på Diagnosvägen i Flemingsberg.

Butaland AB öppnade sin första förskola 2015 i Segeltorp, därefter har de även öppnat förskolor i centrala Huddinge och Visättra. Och nu öppnar de sin fjärde förskola med plats för 33 barn.

– Det känns fantastiskt att vi öppnar ytterligare en förskola i Huges lokaler. Det blir en tvåspråkig förskola där vi pratar både svenska och engelska. En pedagog kommer bara att prata engelska, berättar förskolans rektor Samira Huseynova och lägger till:

– Vi har ett jättebra samarbete med Huge och är tacksamma över att vi snabbt fick hjälp att hitta en passande lokal när vi ville utöka verksamheten.

Huges kundförvaltare Anette Snellman håller med om att det gick snabbt att hitta en lokal till Butaland när de önskade en till lokal.

– Vi är oerhört glada att förskolan Butaland flyttar in i våra lokaler i Flemingsberg. Det känns väldigt fint att våra nuvarande hyresgäster utökar verksamheten och väljer att göra det hos oss, säger hon.

Vad: Förskolan Butaland Flemingsberg öppnar

Var: Diagnosvägen 9D, Flemingsberg

När: Under våren

Fler nya lokalhyresgäster flyttar in