Äggjakt och påskpyssel i våra centrum

Äggjakt och påskpyssel i våra centrum

Påskveckan väntar runt hörnet och vi arrangerar aktiviteter för barn i våra tre största centrum. Det blir en härlig kompott med inslag av pyssel, påskhare, äggjakt och tågtur.

Redan på onsdag 27 mars kl.14-18 blir det påskpyssel, ansiktsmålning och påskgodis för barn i Flemingsberg centrum. På Skärtorsdagen den 28 mars vankas det aktiviteter både i Skogås centrum och Huddinge Centrum.

–Förra året var påskaktiviteterna i våra centrum väldigt uppskattade hos både barn och föräldrar så vi kör enligt liknande koncept även i år, säger Sandra Stenberg, centrumledare på Huge.

Påskhare och tåget Lilltuff

På Skärtorsdagen den 28 mars händer det härliga grejer i Huddinge Centrum kl.14-18. Då är påskkärringar, påskgubbar, påskkycklingar och alla andra också välkomna på äggjakt tillsammans med Påskharen. Äggjakten utgår från scenen på Sjödalstorget kl. 15, 16 och 17. Alla barn kan dessutom åka en sväng runt torget med påsktåget Lilltuff.

Äggjakt även i Skogås

På Skärtorsdagen den 28 mars kl. 14-18 blir det besök av Påskharen i Skogås centrum. Påskharen drar igång äggjakt för alla barn kl. 15, 16 och 17. Besökare i centrumet kommer också att bli bjudna på påskgodis.

Huge Bostäder AB är ett av Huddinge kommuns fastighetsbolag. Med människa och miljö i fokus äger, utvecklar och förvaltar Huge bostäder samt kommersiella lokaler och stadsdelscentrum. Av Huges knappt 8000 bostäder är 750 studentlägenheter. Huge har 160 anställda och omsätter cirka 900 miljoner kronor per år. Vår vision är att skapa livskraft i Huddinge.