Kika in i Huges nybygge i centrala Flemingsberg

Kika in i Huges nybygge i centrala Flemingsberg

Huges nyproduktionsprojekt Studenten 1 med 210 nya lägenheter i centrala Flemingsberg går enligt tidplan. Nu finns de första bilderna som visar hur hemmen kommer att se ut. Lägenheterna kommer vara inflyttningsklara från årsskiftet 2025/2026.

Visualiseringar hjälper fantasin

– Vi vill ge potentiella hyresgäster möjlighet att redan nu se hur lägenheterna kan se ut och hur de kan bo om några år. Det kan vara svårt att se hur stort ett rum är på en vanlig planlösning, så vi tror att de möblerade 3d-planlösningarna kan hjälpa till, säger Disa Roxner.

De vanliga hyreslägenheterna har öppen planlösning och ekparkett i alla rum. Inredningen och färgvalen i lägenheterna är neutrala. Vid alla fönster finns fönsterbänkar av tålig natursten. I de större lägenheterna finns ett förråd i lägenheten. I badrummet är det klinker på golvet och kakel på väggarna i ljusa kulörer. Köket är modernt utrustat och har ett stänkskydd i ljust kakel.

Husen kommer att bilda ett öppet kvarter kring en grön gård med bostäder för olika skeden i livet. Hus 3 kommer att vara hem för 81 studentlägenheter samt en förskola som kommer att ha kapacitet för att ta emot 160 barn. Den planerade blandningen av bostäder och förskola lovar en livlig och varierad miljö.

I hus 1 och hus 2 kommer de vanliga hyreslägenheterna ligga. I bottenplan på hus 1 kommer lokaler ligga som kommer att öppna sig mot Hälsovägen och bidra till att skapa en livlig och attraktiv stadsmiljö i Flemingsberg.

Se fler bilder på https://www.huge.se/studenten1

Huge Bostäder AB är ett av Huddinge kommuns fastighetsbolag. Med människa och miljö i fokus äger, utvecklar och förvaltar Huge bostäder samt kommersiella lokaler och stadsdelscentrum. Av Huges knappt 8000 bostäder är 750 studentlägenheter. Huge har 160 anställda och omsätter cirka 900 miljoner kronor per år. Vår vision är att skapa livskraft i Huddinge.