Ny rapport: Mentalt välmående den primära faktorn för framgångsrik integration

Ny rapport: Mentalt välmående den primära faktorn för framgångsrik integration

2016 investerade Hugo Stenbeck Stiftelse i Reach for Changes initiativ ”Innovation for Integration”. Initiativet stödjer sociala startups som arbetar med innovativa lösningar för att förbättra integrationen av barn och ungdomar.

Som en del av initiativet har Reach for Change genomfört en studie där de analyserat vilka faktorer som är viktiga för en framgångsrik integration. Den 15 oktober lanserades resultaten i en unik rapport om de integrationsinsatser gjorda mellan 2016-2018. Rapporten visar på vikten av mentalt välmående som den primära faktorn för framgångsrik integration.

Idag publicerade Reach for Change, Tele2 Sverige, Barnrättsbyrån, Kompis Sverige, Mitt Livs Val, IT-Guide, The Good Talents, Right To Play Sweden och Kidnovation en debattartikel om ämnet som går att läsa här: Artikel

Har du frågor om rapporten eller debattartikeln kontakta

Camilla Hallgren
Communications Manager på Reach for Change