Ramboll blir strategisk partner till Youth 2030 Movement

Ramboll blir strategisk partner till Youth 2030 Movement

Ramboll har gått in som långsiktig strategisk partner åt Youth 2030 Movement, för att gemensamt kraftsamla kring ungas inflytande och delaktighet i samhällsutvecklingen. Ramboll bidrar med strategisk rådgivning och effektmätning kring metodutveckling och arbetet med att synliggöra de positiva förändringar som sker när unga får ökat inflytande.

Ramboll har tidigare samarbetat med Youth 2030 Movement mellan 2021-2022 kring projektet Youth Up North, som handlade om att öka ungas inflytande lokalt i Västerbotten och Norrbotten. Under 2023 har konsultbolaget ökat sitt engagemang i Youth 2030 och som partner ger de strategisk rådgivning och effektmätning av Youth 2030s insatser i olika kommuner och myndigheter.

—Det är jätteroligt att en sådan modig och stark samhällsaktör som Ramboll vill vara med på resan för att flytta fram positionerna i den här frågan. Vi är många samhällsaktörer som vill se en större och starkare demokrati där unga har en självklart plats i beslutsfattandet och tillsammans kommer vi att nå dit, säger Marlene Claesson, generalsekreterare Youth 2030 Movement.

Läs mer om Youth 2030 Movement och våra satsningar på www.youth2030.se.