Hultafors Group har utsetts till Årets leverantör av Alligo.

Hultafors Group har utsetts till Årets leverantör av Alligo

Hultafors Group har utsetts till "Årets leverantör" på både den norska och den svenska marknaden av Alligo, en ledande grossistleverantör av arbetskläder, personlig skyddsutrustning och verktyg, i Norden.

Juryns motivering:
Hultafors Group klickar i på alla kriterier för att bli årets leverantör; de har bidragit med starkt säljstöd till både Fält- och butiksförsäljning och på ett föredömligt sätt bistått i konsolideringen av vårt sortiment. Deras nordiska KAM-organisation samarbetar fint med vår kategoriorganisation och under året har Hultafors Group – och vi – haft en fin tillväxt inom alla deras varumärken - Hultafors, Wibe Ladders, Hellberg Safety och Solid Gear.

Tack, Hultafors Group, för ett riktigt bra samarbete! Och för ert engagemang i allt som vi tillsammans företar oss!

Cai Essen, Region Director Nordics tackar alla inblandade som byggt upp partnerskapet.

"Som grupp har vi ett unikt erbjudande med premiumprodukter och en proaktiv och högkvalitativ service för våra partners. Jag tror att vårt genuina tillvägagångssätt att alltid sträva efter att skapa verkligt värde för både våra kunder och slutanvändarna är anledningarna till att vi nu vinner dessa utmärkelser. Vi är alla väldigt stolta och fyllda med energi att fortsätta utveckla vårt samarbete framåt!"

Hanne Nordanger, KAM, på Hultafors Group Norge beskriver samarbetet med TOOLS Norway:

"2022 var ett spännande och banbrytande år för vårt samarbete. Vi tillbringade året med att utveckla goda relationer, bygga om butiker och se nya möjligheter tillsammans. Våra lokala säljare har lärt känna sina butiker och sina anställda. Överallt har vi blivit väl mottagna och fått många nya vänner. Vi är bäst lämpade att nå framgång tillsammans, och vi kommer att göra vad vi kan för att hjälpa TOOLS att nå nya höjder. 2022 var bara början."

Martin Knobloch, CEO Hultafors Group, kommenterar utmärkelserna:

"Vi är hedrade över att få detta erkännande från Alligo. Vårt främsta mål som företag är att vara en partner att lita på. Vi utvecklar kontinuerligt våra produkter och tjänster för att förbättra funktionaliteten, produktiviteten och säkerheten för den professionella användaren och strävar efter att möjliggöra synergier och hållbar tillväxt för våra partners. Att vinna dessa utmärkelser visar oss att vi är framgångsrika i att möta vår partners behov och vara deras partner att lita på.
"

Om Alligo

Alligo är en av de ledande aktörerna inom förbrukningsvaror, såsom arbetskläder, personlig skyddsutrustning och verktyg, i Norden. Alligo finns i Sverige, Norge och Finland med över 200 butiker och fyra konceptvarumärken, Swedol, Tools, Grolls och Univern. Cirka 2 500 anställda.

Läs mer om Alligo Group: www.alligo.com

Kontakt:
Cai Essen, Region Director Nordics: cai.essen@hultaforsgroup.com
Harald Arne Veisdal: Account Manager Hultafors Group Norway: harald.arne.veisdal@hultaforsgroup.no