Arbetspallar för proffs från WIBE Ladders

Arbetspallar för proffs från WIBE Ladders

WIBE Ladders PROF+ sortiment klarar extra höga påfrestningar även vid daglig användning. 5000+ är en stabil och säker arbetspall från WIBE:s PROF+ sortimentet i produktgruppen bockar och pallar, med extra djupa steg. Den tar liten plats, är lätt att transportera och har lutning som en vanlig trappa vilket gör det enkelt att kliva upp och ner.

Den kraftiga aluminiumprofilen ger stabilitet utan att göra arbetspallen tung. Ståplanet mäter hela 250x425 mm med dubbelriktat halkskydd som ger dig en säker arbetsposition. 250 mm djupa fotsteg även de med dubbelriktat halkskydd gör det behagligt att kliva upp och ner på pallen. En extra låshake låser arbetspallen i  utfällt läge för att ge dig extra säkerhet.

WIBE Arbetspall 5000+ är typkontrollerad enligt SPCR064 och godkänd enligt Svensk Standard SS 2091 utgåva 4 och EN 131. Dessutom är 5000+ P-märkt.

WIBE Arbetspall 5000+ finns i fyra utföranden. 2-steg, 3-steg, 4-steg och 5-steg med en höjd från 450 mm till 1130 mm.

När du väljer en produkt från WIBE Ladders kan du vara säker på en sak: varje detalj, varje material och varje lösning är extremt noga genomtänkt och dimensionerad för att garantera din säkerhet. För oss finns nämligen bara en sak som räknas: att du skall kunna lita på att vi har tänkt säkerhet i varje steg.

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.