CLC lanserar nya verktygsbälten och verktygshållare

CLC lanserar nya verktygsbälten och verktygshållare

Hultafors Group lanserar nu en rad nya verktygsbälten och verktygshållare från det amerikanska varumärket CLC Work Gear, som erbjuder hållbara produkter med fokus på detaljer, innovativa lösningar och ergonomi.

Har du upplevt att du lägger onödig tid på att leta efter ditt verktyg? CLC Work Gear har lösningarna för att göra arbetsdagen mer organiserad, effektiv och tidsbesparande. De fokuserar främst på två saker: organisation och mobilitet och erbjuder hållbara verktygsväskor, bälten och ryggsäckar.

"Vi vet att verktygsbälten används mycket i vissa länder och inom vissa yrkesgrupper och vill visa att verktygsbälten är till för alla. Vi lanserar nu ett högkvalitativt verktygsbälte i läder med god hållbarhet. Dessutom lanserar vi en rad andra smarta produkter för att lagra verktyg. Allt för att du ska kunna hitta den optimala lösningen för dina behov" säger Johan Wijkmark, Alliance Manager Hardware Division Europe.

Professionellt verktygsbälte av läder
Användningen av premiumläder gör detta fyrdelade verktygsbälte helt unikt. Det har dubbelt spänne, användarvänliga väskor och 15 fickor och hållare.

Professionellt verktygsbälte för hantverkare
Professionellt verktygsbälte i fyra delar med dubbla lager ballistiskt material med detaljer av förstklassigt läder. Det har ett 125 mm brett vadderat bälte med dubbelt spänne, användarvänliga väskor och 27 fickor och hållare.

Verktygsväska med multifunktionsfickor
Vår mycket populära verktygsväska med multifunktionsfickor har ett stort centralt fack för elverktyg samt en sidopanel med dragkedja och flera verktygsfickor. Den har även ergonomiskt vadderade handtag och en justerbar axelrem.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Wijkmark, Alliance Manager Hardware Division Europe
johan.wijkmark@hultaforsgroup.com
www.goclc.com

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Fristads, Kansas, Leijona, Hultafors, Wibe Ladders, Fein, Hellberg Safety, Solid Gear, Toe Guard och Emma Safety. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har över 1000 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgroup.com