De perfekta följeslagarna för dina verktyg

De perfekta följeslagarna för dina verktyg

Hultafors, ett av Sveriges mest kända varumärken inom handverktyg, presenterar nu ett sortiment av verktygsbärare. De är noggrant designade för att leverera oöverträffad organisation, hållbarhet och ergonomisk komfort.

"Våra verktyg har nog använts på de flesta svenska byggarbetsplatserna de senaste 140 åren och nu lanserar vi de perfekta följeslagarna: verktygsbärare designade för att bli minst lika uppskattade som våra verktyg. Vi lanserar totalt tio nya produkter, utvecklade för ett brett spektrum av användare som byggnadsarbetare, elektriker och servicetekniker." säger Johan Wijkmark, produktchef på Hultafors. ”Fokus under designprocessen har legat på ergonomi, organisation och tillgänglighet, vi vill göra det enkelt att hitta, bära och organisera sina verktyg” fortsätter Johan Wijkmark.

En av de mest iögonfallande väskorna i sortimentet är den ergonomiska verktygsväskan. Den har en insvängd rygg som ger ditt ben mer rörelseutrymme när du går. Den har även ett extra högt handtag som gör det lättare att plocka upp den. Handtaget har en bred gummibeläggning som ger ett bekvämt grepp även långt från mitten om du behöver balansera en ojämnt lastad väska.

För att göra innehållet i väskorna mer lättillgängligt så har de fack som kan öppnas så stort som möjligt, genomskinliga fickor som gör att du kan se vad som finns inuti och omväxlande svarta och röda färger som gör det lättare att se skillnad på olika fickor.

De nya verktygsbärarna är tillverkade av ett kraftigt 1680D polyestertyg som är vatten- och fläckavvisande. Det är ett väldigt robust material, perfekt lämpat för att klara en nordisk vinter. Alla stora väskor i sortimentet har också testats med 60 kg statisk belastning för att säkerställa att de klarar även de tuffaste förhållanden - och förmodligen mer verktyg än de flesta orkar bära.

Linus Tjörnevik, designansvarig på Hultafors tillägger: "Som alltid har vi pratat med en lång rad användare under utvecklingsprocessen för att väskorna skall fungera i vardagen och underlätta i arbetet för de som använder dem. Efter att designkoncepten var klara så har vi också utsatt väskorna för ett väldigt krävande testprogram för att säkerställa att de lever upp till vad våra kunder förväntar sig av våra produkter”.

Hultafors ingår i Hultafors Group med flera varumärken som vänder sig till byggbranschen. ”Kunskapen vi har i vår grupp om material, tillverkning och slutanvändare är en enorm styrka. Det har verkligen hjälpt oss att uppnå det vi siktade på – att utveckla de bästa verktygsbärare, vad gäller funktionalitet, kvalitet och design”, avslutar Johan Wijkmark.

Hultafors har som vanligt siktat högt med sin produktutveckling och resultatet är verkligen lyckat. Det är ett genomtänkt sortiment som kan mäta sig med Hultafors verktyg både när det gäller funktionalitet och design. Läs mer om de olika modellerna på hultafors.se

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Wijkmark, Produktchef Hultafors
johan.Wijkmark@hultaforsgroup.com

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Fristads, Kansas, Leijona, Hultafors, W.steps, Telesteps, Fein, Scangrip, Hellberg Safety, Solid Gear och Emma Safety. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har över 1800 anställda och försäljning ca. 70 länder över hela världen. www.hultaforsgroup.com