Hellberg Junior är en helt ny linje av hörselskydd för barn som erbjuder anpassad komfort och säkert skydd mot buller.

Hellberg Safety Junior: Hörselskydd för barn

Hellberg Junior är en helt ny linje av hörselskydd för barn som erbjuder anpassad komfort och säkert skydd mot buller, med en ergonomisk hjässbygel, mjuka öronkuddar och design i ljusa färger.

Barn är menade att vara barn. Leka fritt, följa med till konserter och fotbollsmatcher. Och barn ska vara säkra: skyddade från skadliga ljudnivåer. Med Hellberg Junior kan barn utforska världen utan risk för att skada sin hörsel.

Barn och ungdomar är mer känsliga för ljud och höga ljudnivåer. Buller och stökiga miljöer gör det svårare att koncentrera sig på skolarbete eller hobbys, men det kommer också med risken att allvarligt skada hörseln.

– Den ljudnivå som barn utsätts för, i skolan eller på fritiden, kan snabbt nå nivåer som är oacceptabla enligt hälso- och säkerhetsbestämmelser för någon annan arbetsplats – kontor eller en industriell arbetsplats. Med Hellberg Junior får barn möjlighet att göra skolarbete eller hobbys utan att bli störda eller behöva oroa sig för sin hörseln, säger Göran Hellberg, Product Manager på Hellberg Safety.

Hellberg Junior är utvecklat för barn över fem år och kan minska bullerexponeringen för örat med upp till 25 dB(A), vilket gör dem lämpliga för användning i buller på upp till 90–95 dB(A). Perfekt för hobby- eller skolaktiviteter, hjälpa föräldrar med renoveringsprojekt eller delta i konserter eller sportevenemang.

Funktioner
• Tillverkad i ljusa attraktiva färger för hög bärarmotivation.
• Bekväma och mjuka öronkuddar
• Enkel storleksjustering
• Perfekt passform på små huvudstorlekar, för barn över 5 års ålder

Magnus Persson