Hultafors Group förvärvar Snickers Workwear franchisebolaget i Nederländerna

Hultafors Group förvärvar Snickers Workwear franchisebolaget i Nederländerna

Idag har Hultafors Group förvärvat Snickers Original BV i Nederländerna. Genom förvärvet kommer Hultafors Group att stärka marknadsbearbetningen på den holländska marknaden.

Förvärvet är ett naturligt steg i Hultafors Groups tillväxtstrategi. Hultafors innefattar varumärkena Hultafors Tools, Wibe Ladders och Snickers Workwear. Målet är att ytterligare öka närvaron med samtliga varumärken på den holländska marknaden. Hultafors Group har utmanande tillväxtambitioner, som skall uppnås genom en kombination av organisk tillväxt och förvärv.

Snickers Workwear är ett av Europas ledande varumärken inom yrkeskläder för hantverkare, och varumärket finns representerat på 23 europeiska marknader med en omsättning på 700 MSEK. Hultafors är mer allmänt känt som en världsledande tillverkare av tumstockar och är marknadsledare i Norden inom handverktyg. Hultafors förvärvade Wibe Stegar under 2005 och Snickers Workwear under 2006. De tre varumärkena bildar tillsammans affärsområdet Hultafors Group inom Investment AB Latour och har en årsomsättning för närvarande på cirka 1,2 miljarder SEK.

För ytterligare information:

Alexander Wennergren Helm, CEO Hultafors Group, tel. +46 708 20 33 00

Fredrik Uhrbom, försäljningsdirektör Hultafors Group, tfn 0708-13 63 03

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 649 anställda och försäljning på över 37 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com