Hultafors lanserar utomhuslaser

Hultafors lanserar utomhuslaser

Hultafors har lanserat en roterande utomhuslaser. En elektronisk pendel garanterar en horisontell linje, önskas en rak linje mellan två givna punkter eller i en viss vinkel kan pendeln låsas och lasern lutas. Utomhuslasern är lättanvänd och klarar regn.

Hultafors utomhuslaser TRR är en rotationslaser som ger en horisontell linje med hjälp av en elektronisk pendel. Om hantverkaren önskar markera en rak linje mellan två givna punkter, eller i en viss vinkel, kan den elektroniska pendeln låsas och apparaten lutas tills linjen går igenom punkterna.

Om lasern rubbas efter att hantverkaren ställt in den börjar linjen först blinka och stängs sedan av.

- TRR är en lättanvänd utomhuslaser som man kan lita på. Den markerar önskad linje, hur dåligt vädret än är, säger Håkan Carlsson, produktchef på Hultafors Group.

TRR har ip-nummer 56, och kan lämnas ute i regnet. Glasrutan framför laserdioden har en speciell vinkel för att motverka störande reflexer som kan orsaka dubbla laserlinjer. Vinklingen gör även att vatten och smuts inte fastnar på rutan så lätt.

Utomhuslaserns laserlinjer kan läsas av på 350 meters håll med hjälp av en mottagare, hur långt man ser den med blotta ögat beror på ljuset. Den kan styras med hjälp en fjärrkontroll som går på radiovågor och styr alla funktioner.

Med hjälp av fjärrkontrollen eller knapparna på apparatens ovansida kan hantverkaren stänga av och sätta på laserlinjen, ställa in rotationshastigheten och låsa den elektroniska pendeln.

Utomhuslaser TRR levereras med skyddsväska, fjärrkontroll, uppladdningsbara batterier, laddare, mottagare och hållare till den.

Som tillbehör finns det även en lutningsmätare som visar gradantalet på den visade linjen och ett väggfäste.

IP-nummer 56.
Vikt: 2,8 kg
Mått: 230 x 151 x 151 mm
Drifttid: 2 x 30 h

Bilder finner du på länken: http://snickers.resolutmrm.com
Användarnamn: snickerspr
Lösenord: workwearpr
Klicka på Archive, List, PR-picture, Laser TRR

För mer information, kontakta: Håkan Carlsson, produktchef på Hultafors, tel: 0730 23 74 31, e-post: hakan.carlsson@hultafors.se

För mer marknadsinformation, kontakta: Jessica Berggren, Marknadsansvarig. Tel: 033-23 74 29, 070-282 30 4, e-post: jessica.berggren@hultaforsgroup.se.