Hultafors nya snörslå ligger i framkant

Hultafors nya snörslå ligger i framkant

Nu lanseras nya generationens snörslå där avancerad ergonomi, kvalitet, och smart funktionalitet gå hand i hand. Med Hultafors snörslå kan hantverkaren göra fler snäpp utan att fylla på med krita och det med bättre precision än tidigare.

Den svenska tillverkaren Hultafors är ett företag med tradition. De har funnits med sedan 1883 och har alltid satt funktion, kvalitet  och hantverkarens behov i första hand. Nu har företaget tagit fram en ny, mer avancerad snörslå som gör hantverkarens arbete såväl enklare som mer tidseffektivt.

− Ett vanligt problem för många hantverkare, är att snörslåns lina går av när de vevar in den på grund av att den fastnar i något föremål.  För att undvika detta har vi tagit fram ett överbelastningsskydd som minskar risken för att linan ska gå av och skada kugghjulsmekaniken, säger Håkan Carlsson, produktchef på Hultafors Group.

Snörslåns flätade linan, i bomull och polyesrer, har en hög absortionsförmåga och kan ta upp mer krita än en traditionell snörslå, vilket innebär att användaren kan snäppa fler gånger utan att behöva veva in linan. För att underlätta hantverkarens arbete ytterligare, är snörslån försedd med en utväxling som ger tre gånger så snabb invevning.

Andra funktioner är en releaseknapp som gör att användaren enkelt kan dra ut linan utan att veven snurrar.

I sin design är snörslån smidig och lätt att ta med. Avsaknaden av gummi gör att det är enkelt att hålla den ren från krita. Snörslån har en 30 meters lina och en delbar kork, vilket gör det enkelt att byta lina.

För mer information vänligen kontakta:
Håkan Carlsson, produktchef på Hultafors Group, tfn 033-723 74 31, e-post hakan.carlsson@hultafors.se

Användarnamn: snickerspr
Lösenord: workwearpr

Klicka på Archive, List, PR-picture, 2011, Chalk Line CLP 30

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors Tools. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 750 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.