Hultafors nylanserar sina digitala vattenpass.

Hultafors nylanserar sina digitala vattenpass.

Den största skillnaden från ett analogt vattenpass är den integrerade elektroniska lutningsmätaren. Den säkerställer precisa mätningar av lutning och stigning, ner till en tiondels grad. Det går även att välja en annan måttenhet, mm/m, procent eller tum/fot.

”Vi är stolta över att ha ett nära samarbete med hantverkare och vi fick faktiskt förslaget om ett längre digitalt vattenpass av en golvläggare som arbetar i våtrum. Precisionen i våra nya digitala vattenpass är tiondels grad vilket gör slutresultatet så nära perfektion man kan komma”
säger Per Eriksson, produktutvecklingschef Hultafors.

INTEGRERADE MAGNETER OCH DIGITALT
Vattenpassen DM 60 och DM 120 har integrerade magneter vilket gör det lätt att fästa dem på metallytor som rör och reglar. För att hålla vattenpasset ännu stadigare på plats har ändskydden anti-glidfunktion samt är stöttåliga. Mätområdet för vattenpassen är 360° och indelat i fyra 90°-zoner. Den digitala enheten stänger automatiskt av sig efter 5 minuter för att spara batteri.

UV-RESISTENTA LIBELLER
Okrossbara blocklibeller som är motståndskraftiga mot ultraviolett ljus och temperaturförändringar. Toleransen på libellerna är ±0,5 mm/m. Våglibell med +30% förstoring samt självlysande reflektor som underlättar avläsningen. Den digitala enhetens tolerans är i våg 0° och lod 90° ±0.05° s i övriga vinklar är den ±0.1°. Vattenpassen är certifierade enligt IP65 och tål utomhusbruk.

ENKEL AVLÄSNING
Vattenpassen fungerar även upp och ned, då vänder sig de digitala siffrorna automatiskt för att underlätta avläsningen. Dessutom är skärmen bakgrundsbelyst för enkel avläsning under dåliga ljusförhållanden samt att tidigare mätresultat kan sparas. En ljudsignal indikerar också tydligt när räta vinklar 0° och 90° uppnåtts.

D 60 HAR SAMMA FUNKTIONALITET
För den som inte behöver att vattenpasset är magnetiskt finns modellen D 60. Det har samma funktioner och känslighet som DM-modellen men saknar de integrerade magneterna.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:
Håkan Carlsson
Commercial Manager på Hultafors Group
hakan.carlsson@hultaforsgroup.com

FÖR MARKNADSFÖRINGSFRÅGOR KONTAKTA:
Cai Essén
MD, Sales Operations Sverige
cai.essen@hultaforsgroup.se

Läs mer om Hultafors vattenpass

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe LaddersFEIN och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 690 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.