Hultafors snabbvinkel nu i tre storlekar

Hultafors snabbvinkel nu i tre storlekar

Snabbvinkeln från Hultafors blev en succé och nu lanseras ytterligare två storlekar av den. Sedan tidigare finns den i storlek medium, nu kommer även small och large för att möta efterfrågan på den populära vinkeln. Som alltid hos Hultafors ligger fokus på användarvänlighet, precision och slitstyrka.

SMALL, MEDIUM OCH LARGE

Nu blir sortimentet av snabbvinkel fulltaligt med tre storlekar. Den största modellen, large passar bra för arbete av större arbetsstycken, limträbalkar och takstolar. Den lämpar sig även bra för anhåll vid kapning. På baksidan finns en stor anteckningsyta för blyerts. Minstingen i sammanhanget är small och ryms lätt i fickan. Den lämpar sig för att ta ut vinklar på mindre arbetsstycken såsom reglar och lister.

SLITSTARK MASSIV ALUMINIUM
Den trekantiga snabbvinkeln är gjord i massiv aluminium och har CNC-bearbetade kanter samt en anodiserad och lågreflekterande yta. Graderingarna är laseretsade för optimal läsbarhet och hög motståndskraft mot slitage.

MULTIFUNKTIONELL VINKEL
Snabbvinkeln är också utrustad med skalor för kapning av taksparrar medan spåren inne i triangeln fungerar som stöd för märkning av exempelvis längsgående linjer eller vid tillskärning av gipsskivor.

Den kan också användas som gradskiva för att märka ut gradmarkeringar och som guide vid sågning, för såväl tvärsnitt som vinklade snitt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Eriksson, Director Commercial & Assortment Tools, Hultafors
+46 (0) 725671966, per.eriksson@hultaforsgroup.com

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Fristads, Kansas, Leijona, Hultafors, Wibe Ladders, Fein, Hellberg Safety, Solid Gear, Toe Guard och Emma Safety. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har över 1800 anställda och försäljning ca. 70 länder över hela världen. www.hultaforsgroup.com