Långt mätband CC från Hultafors har tilldelats pris i kategorin produktdesign vid “red dot award: 2013”!

Innovationskraften från Hultafors Group imponerade på den 37-medlemmar stora juryn av experter för "red dot award: produktdesign 2013". De som lyckades övertyga de kända experterna inom området kan dekorera produkten med den "röda punkten" och positionerar sig på en internationell nivå. Medlemmarna i juryn kunde glädjas över att ha fått in 4 662 deltagare ifrån 19 olika länder i årets tävling. Endast produkter med den bästa designen lyckades väcka entusiasm från juryn, vilket Hultafors mätband CC gjorde med sin framgångsrika kreativa design.

Hultafors har utvecklat verktyg i 125 år och är kända för att ta fram innovativa verktyg som tål tuffa tag och som håller i längden. "Hultafors har alltid legat i framkant när det gäller säkerhet och teknisk utveckling, men vi är också måna om den ergonomiska utformningen. Vi är mycket stolta över att vårt nya långa mätband CC fått pris i kategorin produktdesign i världens mest prestigefyllda designtävling", säger Håkan Carlsson på Hultafors Group

Långt mätband CC från Hultafors.
När du använder mätband CC känner du direkt skillnaden. Det unika enhandsgreppet som är individuellt utformat för varje storlek, och den högkvalitativa precisionsmekanismen inuti garanterar smidig användning.

Allt i en kapsel av gedigen ABS-plast, utformad för att tåla ordentligt med stryk. Den unika ändhaken underlättar fastsättning och ökar användningsområdet. Med möjlighet att välja mellan mätband av stål eller glasfiber och en smart bygel för montering av säkerhetsband vid arbete på hög höjd, har du alltid ett pålitligt och användarvänligt verktyg vid din sida.

Mer information kring priset finns tillgängligt på: www.red-dot.de/press

För mer information kontakta: Håkan Carlsson, produktchef på Hultafors Group,
+46 (0)33 723 74 31, hakan.carlsson@hultaforsgroup.com

För marknadsfrågor kontakta: Jessica Berggren, marknadschef på Hultafors Group Sverige AB,
+46 (0)33 23 74 29, +46 (0)70 282 30 41, jessica.berggren@hultaforsgroup.se

Bilder finner du på länken: http://hultaforsgroup.resolutmrm.com/
Användarnamn: prhultafors
Lösenord: tools
Klicka på Media Bank/Search/Folders/5.Press Photos/ Hultafors Tools/2013/Tape Measure

Om ”red dot design awards”
Designutmärkelsen red dot har sitt ursprung från 1950-talet och består av de tre kategorierna: ”red dot-utmärkelsen: produktdesign”, ”red dot-utmärkelsen kommunikationsdesign” och ”red dot-utmärkelsen: designkoncept”. Mer än 4,000 bidrag i 19 olika kategorier var anmälda i 2012 års tävling. Utmärkelsen – the red dot – är en internationellt välkänd symbol som står för kvalitet och enastående design.

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 37 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com