Scangrip ‒ ledande inom arbetsplatsbelysning.

Nu erbjuder Hultafors Group högkvalitativa arbetslampor för riktiga proffs

2021 förvärvade Hultafors Group AB Scangrip som är ledande inom arbetsplatsbelysning nu öppnar försäljningen i Sverige.

Vi har idag en bred produktportfölj för hantverkare som till exempel Hultafors, Wibe Ladders, Hellberg Safety och Snickers Workwear. Vi är mycket glada över att nu även kunna erbjuda våra kunder högkvalitativa arbetslampor som underlättar hantverkarens vardag, säger Cai Essén, Region Director Nordics.

Försäljningen kommer att ske genom ordinarie säljkanaler.

Scangrip är en ledande tillverkare av innovativa LED arbetslampor (strålkastare, handlampor, pannlampor, ficklampor) för professionella användare. Företaget är baserat i Svendborg, Danmark med huvudsaklig försäljning i Europa och Nordamerika.

www.scangrip.com

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Fristads, Kansas, Leijona, Hultafors, Wibe Ladders, Fein, Hellberg Safety, Solid Gear, Toe Guard och Emma Safety. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har över 1000 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgroup.com