Nya D3O® knäskydd från Snickers Workwear med överlägsen dämpning och skydd

Nya D3O® knäskydd från Snickers Workwear med överlägsen dämpning och skydd

Snickers Workwear är ledande när det gäller tillförlitliga och certifierade knäskydd för professionella hantverkare, vi har de mest avancerade knäskydden. Med de nya Hantverksknäskydden 9112 D3O® LITE utökar vi vårt sortiment ytterligare.

D3O® LITE är ett högteknologiskt material som kombinerar överlägsen komfort, dämpning och skydd. Det är flexibelt och tåligt och skärresistent enligt CE standard EN14404, vilket säkerställer tillförlitlig kraftfördelning och skärskydd. De nya knäskydden har också en unikt ergonomiskt formsprutad design med luftkanaler. Det gör att knäskyddet sitter riktigt nära runt knäna samtidigt som det ger enastående ventilation för maximal komfort vid arbete på knä.

-Tack vare vårt exklusiva avtal med D3o Impact Protection, kan vi erbjuda de bästa knäskydden på marknaden. Vad många kanske inte vet är att professionella hantverkare utsätter sina knän för större påfrestning än vad många toppidrottare gör. Med de nya Hantverksknäskydden 9112 D3O® LITE, kan de räkna med extrem funktionalitet, komfort och långvarigt skydd, säger Johan Wijkmark, projektledare på Snickers Workwear.

Som alla Snickers Workwears knäskydd, är de nya 9112 D3O® Lite Hantverksknäskydd utformade för att passa Snickers KneeGuard™ positioneringssystem. Vilket låter användaren justera knäskydden på olika höjder i knäfickorna för att säkerställa korrekt positionering för maximalt skydd.

- Även om den avancerade utformningen av knäskydden är avgörande för hantverkarnas skydd, så är placeringen av dem också mycket viktig. Med Snickers Workwear KneeGuard™ positioneringssystem kan du lita på att dina knäskydd sitter på plats, säger Johan Wijkmark.

Hantverksknäskydden 9112 D3O® LITE kommer i en storlek och passar knäfickorna på alla Snickers Workwears byxor. De finns hos utvalda återförsäljare från och med mars 2015.

Mer information om 9112 D3O® LITE Hantverkarknäskydd:
• Mycket bekvämt, tåligt och skärresistent D3O® LITE material för maximal komfort, kraftfördelning och skärskydd
• Ergonomiskt förböjd design med luftkanaler gör att det sitter nära runt knät, vilket garanterar överlägsen komfort, skydd och ventilation
• Tvättbart i 60 grader: Uppfyller kraven enligt CE normen EN 14404 efter flera tvättar
• Avancerat formsprutad konstruktion för långvarigt och tillförlitligt skydd
• Kan placeras på olika höjd i knäskyddsfickan för att säkerställa korrekt position och maximalt skydd
• Material: 100% Polyolefin Polymer Blandning

För ytterligare information, vänligen kontakta: Johan Wijkmark, Projektledare
Mobile: +46 739 66 03 33, Email: johan.wijkmark@hultaforsgroup.com

För frågor gällande marknad, vänligen kontakta: Jessica Berggren, Marknadschef
Mobil: 0702 82 30 41, E-post: jessica.berggren@hultaforsgroup.se

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders Fein och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.