1300 FlexiWork, Vattentät Skaljacka med stretch

Nya jackor fulländar Snickers Workwears familjekoncept

Förra året lanserade Snickers Workwear en helt ny generation av arbetsbyxor utifrån fyra tydliga konceptfamiljer. Hösten 2016 är det dags för en total förnyelse av sortimentet arbetsjackor.

- Med förra årets nya byxor introducerade vi våra workwear-familjer RuffWork, FlexiWork, LiteWork och AllroundWork som var och en är utvecklad för att passa vitt skilda krav och behov hos olika professionella användare.

- Nu följer vi upp byxorna med jackor framtagna med samma tanke och design. Det betyder att vi kan klä varje hantverkare från topp till tå med rätt komfort, rätt funktioner och med moderna material, säger Henry Lundberg, Produktutvecklingschef på Snickers Workwear.

Inspirationen från moderna friluftskläder är särskilt tydliga på den nya skaljackan 1300 Flexiwork. Tejpade sömmar och en modern, kroppsanpassad passform får sällskap med trelagers Cordura-förstärkningar på särskilt utsatta ytor.

- 1300 FlexiWork är ett bra exempel på hur vi idag kan erbjuda en avancerad vattentät jacka, med passform och ventilation jämförbar med marknadens bästa friluftskläder, samtidigt som vi lägger till rejäl slitstyrka och de avancerade funktioner som moderna hantverkare kräver av sina kläder, sager Henry Lundberg.

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders, FEIN och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.se