Wibe Ladders teleskopstege TLP

Nya teleskopstegar från Wibe Ladders

Wibe Ladders lanserar två nya modeller av teleskopstegar. TL-modellen i vårt home-segment mäter 2,9 meter och TLP-modellen i vårt prof-segment finns i längderna 3,4 meter och 4,0 meter.

Den stora fördelen med teleskopstegar är naturligtvis att de är enkla att transportera och förvara. De får enkelt plats i bilen eller ett förråd. En annan stor fördel är att de kan dras ut till precis den längd man behöver vilket gör dem perfekta för användning inomhus och i trånga utrymmen. Vår Home-stege är perfekt för arbete i huset, trädgården eller när båten skall fixas i ordning. Vår Prof-stege är perfekt för exempelvis servicetekniker som jobbar i trånga utrymmen och förflyttar sig ofta.

Förutom att våra två nya modeller kommer i olika längder så har TLP-modellen också en stegfot som minskar risken för att stegen välter i sidled. TLP-modellen har även armar i toppen så att stegen kommer ut från väggen och man kan greppa den översta stegpinnen.

De två modellerna har också två olika lösningar för att minska klämrisken. TL-modellen har ett avstånd mellan stegpinnarna medan TLP-modellen har en bromsad stängning vilket gör den mer kompakt i hopskjutet läge.

Båda stegmodellerna är godkända enligt Europeisk standard EN 131 samt Svensk standard SS 2091.

För mer information om teleskopstegar och Wibe stegar, kontakta:

Elma Delic, Produktchef, Wibe Ladders.

+46 (0) 33 72 37 495, elma.delic@hultaforsgroup.com

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe LaddersFEIN och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 690 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.