Solid Gear Dynamo GTX med GORE-TEX®, ETPU och BOA® Fit System

Skönare arbetsdagar med Dynamo GTX, en snabb, lätt och vattentät arbetssko

Dynamo GTX är en högteknologisk, lätt oskyddad arbetssko med ett sportigt utseende, designad för att få arbetet att gå fort.

Med en uppdaterad GORE-TEX ®-ovandel har vår populära sko Dynamo blivit vattentät. Dynamo är en del av Solid Gears revolutionerande sortiment av skor som är designade för arbetare som alltid är på väg någonstans och som uppskattar känslan av högteknologiska skor.

“När vi började utvecklingen av Dynamo GTX, var vår idé att ’Få jobbet att gå fort,” säger Mikael Sundström, Managing Director på Solid Gear. ”Vi vet att våra användare är igång hela dagen och då behöver de oskyddade skor som erbjuder maximal komfort och en sportig känsla som hjälper dem att genomföra jobbets alla timmar och att uppnå deras mål.”

Dynamo har fått inspiration från top-of-the-line sportsskor. Det är en superlätt sko med högteknologiska funktioner som levererar utmärkt dämpning och stabilitet i varje steg. Den första versionen som lanserades på marknaden tidigare i år blev en direkt succé. Genom att ha adderat GORE-TEX® i ovandelen har Dynamo GTX blivit en pålitlig sko att bära året om.

Dynamo GTX är O2-certifierad och har en full ETPU-mellansula. Detta material som är expanderade termoplastiskt polyuretan ger tillbaka energi som känns i varje steg, vilket också är bättre för kroppen. Dynamo GTX har också BOA® Fit System för att säkra en passform som är precis och som inte kräver så stor ansträngning.

“Varje ny lansering i vårt atletiska sortiment känns väldigt spännande,” säger Sundström. ”Vi är ivriga på att våra kunder ska få på sig Dynamo GTX på fötterna för vi är säkra på att de kommer gilla dem. Bra stabilitet, högteknologisk och en atletisk komfort.”