Smarta tillbehör för din klätterstege från Wibe Ladders

Smarta tillbehör för din klätterstege från Wibe Ladders

Att befinna sig på högre höjder ställer alltid krav på säkerheten. När det gäller anliggande stegar (klätterstegar) finns det mycket du kan göra för att förebygga tillbud. Tillbehör som stegfot, stödben, krokar och glidskydd ger extra säkerhet.

Wibe Ladders Flyttbart Ståplan är ett tillbehör tillverkat i stål som elförzinkats för att skyddas från korrosion. Ståytan mäter 280x245 mm och den är halkskyddad för att ge dig ökad säkerhet. Det flyttbara ståplanet monteras mycket enkelt genom att hängas fast på valfri stegpinne på flertalet av Wibe Ladders klätterstegar. En smart konstruktion gör det lätt att fälla ståplanet upp och ner om du behöver klättra förbi.

Artikel: 732600 WTB STP Flyttbart Ståplan