Snickers Workwears hammarhållare gör hantverkarens arbete mer effektivt

Snickers Workwears hammarhållare gör hantverkarens arbete mer effektivt

Med Snickers Workwears nya hammarhållare blir hantverkarens arbete mycket enklare. Den är designad så att det är lätt att komma åt hammaren och den kan enkelt fästas i alla typer av bälten och arbetsbyxor. Materialet tål hårda påfrestningar och är flexibelt så att användaren inte repar ömtåliga ytor.

Glöm alla hammarhållare som är osmidiga och är i vägen då du arbetar. Snickers Workwears nya hammarhållare är unik i sin design och i sin ergonomiska utformning. Den är vinklad snett framåt och utåt, vilket gör det lätt att komma åt hammaren. Det innebär också att hammarskaftet inte slår mot benet då man jobbar eller böjer sig ner, utan den ligger bekvämt mot benet.

Idén till hammarhållaren kommer från en snickare som inte tyckte att produkterna på marknaden matchade hantverkarnas verkliga behov.

– För oss på Snickers Workwear är det viktigt att sätta användarna i fokus. Utifrån deras behov har vi använt vår expertis och erfarenhet och tagit fram en funktionell hammarhållare som gör hantverkarens jobb enklare. Vi har även lagt ner mycket tid på att skapa en snygg design, säger Johan Wijkmark, produktchef på Snickers Workwear.

Hammarhållaren är tillverkad i Hytrel®, ett slitstarkt och flexibelt material från företaget DuPont™. Det är ett smidigt och hårt plastmaterial som används mycket inom bilindustrin. Laboratorietester visar att hammarhållaren tål tuffa påfrestningar och kyla, upp till minus 40 grader utan att materialet blir sprött.

Och responsen från hantverkare som har testat produkten har varit positiv.

– Jag har jobbat som snickare i 40 år och har testat många hammarhållare. Den här är riktigt bra, en guldklimp! Den är lätt att ta av och på, det brukar vara ett gissel annars. Dessutom är den mjuk och ger med sig så när man sitter i bilen märker man den knappt, säger Janne Jönsson, snickare och ägare av Vinkel & Vrår.

Hammarhållaren passar och kan fästas i de flesta bälten och arbetsbyxor samt hängas i hölsterfickan.

– Vi har optimerat hammarhållaren så att alla, oavsett arbetskläder, ska kunna använda den. Därför är den också utformad för att passa de flesta hammare. Jag skulle säga att den är unik i sitt slag, förklarar Johan Wijkmark på Snickers Workwear.

Material: Ett smidigt och hårt plastmaterial, 100 % Termoplastisk elastomer (TPE)

För mer information kontakta: Johan Wijkmark, produktchef på Snickers Workwear, +46 (0)33 723 74 85, johan.wijkmark@hultaforsgroup.com

För marknadsfrågor kontakta: Jessica Berggren, marknadsansvarig på Hultafors Group Sverige AB, +46 (0)33 23 74 29, +46 (0)70 282 30 41 jessica.berggren@hultaforsgroup.com

Bilder finner du på länken: http://snickers.resolutmrm.com

Användarnamn: snickerspr

Lönseord: workwearpr

Klicka på Archive, List, PR-picture, 2011, New Hammerholder

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors Tools. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 750 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.