Stort utbud av nya tröjor från Snickers Workwear

Pressmeddelande 14 februari 2011

Stort utbud av nya tröjor från Snickers Workwear

I mars lanserar Snickers Workwear en ny kollektion av tröjor. Plaggen är speciellt framtagna för att passa den aktiva hantverkaren som kräver slitstarka och funktionella kläder i snygg design.

I vår satsar Snickers Workwear på ett brett sortiment av tröjor. Den nya kollektionen består av T-shirts, såväl kort- som långärmade, pikétröjor, sweatshirts och munkjackor. –Nu till våren har vi utökat vårt sortiment väsentligt, säger Björn Kronke, produktchef på Snickers Workwear. Kläderna kännetecknas av Snickers signum – kvalitet, funktionalitet och snygg design.

Smart funktionalitet och snygg design
Premium linjens pikétröjor och T-shirts är i 100 procent bomull för en mjuk och behaglig känsla. De flesta är försedda med multipocket, två smarta sidfickor perfekta för att förvara och skydda mobilen eller glasögonen. Vid halsringningen finns en öppning för mobil- eller Mp3sladd, vilket innebär att hantverkaren kan arbeta obehindrat när han eller hon pratar i telefonen eller lyssnar på musik. Plaggen har även en extra förstärkning runt axlarna för lång hållbarhet.

För vårens utomhusarbete
Kollektionen består även av flera sweatshirts och munkjackor, utmärkta för vårens utomhusarbete. De flesta har raglanärm med Multipockets, samtliga dragkedjor är från YKK,

Både den kort- och långärmade T-shirten har multipockets. De har även förstärkta sömmar för att leva upp till hantverkarens krav på arbetskläder som tål både slitage och många tvättar.

Miljövänlig satsning
Snickers Workwear arbetar medvetet med att göra sina kläder mer miljövänliga. Flera av plaggen lever upp till de stränga miljökraven för Oeko-Tex-certifiering.

Alla plaggen finns i storlekarna XS-XXXL och upp till nio färger. Kläderna kan tvättas i 60 eller 85 grader.

För mer information, kontakta: Björn Kronke, produktchef på Snickers Workwear, 08-92 51 72, bjorn.kronke@snickers.se.

För övriga marknadsfrågor kontakta: Jessica Berggren, jessica.berggren@hultaforsgroup.se, 033-23 74 29, 070-282 30 41

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.snickersworkwear.se