Verktygsväskor för den mobila hantverkaren

Verktygsväskor för den mobila hantverkaren

Snickers Workwear breddar sortimentet och lanserar robusta verktygsväskor med ergonomisk design som gör det lätt att hålla reda på sina verktyg. Efter flera års produktutveckling prisas designen på världens största designtävling ”red dot design awards”.

Snickers Workwear breddar nu sitt sortiment och lanserar ett helt sortiment av ergonomiska verktygsväskor. Bakom satsningen ligger år av produktutveckling och resultatet är praktiska och avancerade verktygsväskor för den mobila hantverkaren.

Verktygsväskorna har uppmärksammats och prisats på världens största och mest prestigefyllda designtävling, ”red dot design awards”. Den internationella expertjuryn lyfte fram det innovativa materialet, den ergonomiska och moderna utformningen av väskan, samt den unika designen som gör verktygen lättåtkomliga för användaren.

Trenden är att hantverkarna rör sig mellan fler arbetsplatser. Det ställer krav på funktionell utrustning, och enligt våra undersökningar upplever majoriteten att de har svårt att få med sig alla verktyg. De behöver gå flera vändor, vilket både är ineffektivt och sliter på kroppen, säger Johan Wijkmark, produktchef på Snickers Workwear.

Därför har företaget tagit fram stabila verktygsväskor där användaren har en bra överblick av innehållet i väskan och får enkelt med sig just det han eller hon behöver. Väskorna har stadiga handtag som kan fällas ner, vilket gör verktygen lättåtkomliga. Handtaget kan även låsas i ett fast läge för maximal stabilitet när man bär.

I sortimentet finns också en praktisk ryggsäck i snygg design. Kai-Mikael Lukkonen, arbetsledare på FO Peterson, är en av dem som har testat verktygsryggsäcken och han upplever att den underlättar och effektiviserar hans arbete.

Den är skön att bära och väldigt funktionell. Jag får plats med alla verktyg, samtidigt som jag har händerna fria till att bära stativ och stegar. Nu är jag alltid fullt utrustad och riskerar inte att glömma något, säger han.

Väskorna är ergonomiskt utformade för bästa rörelsefrihet och bärkomfort. Baksidan är formad efter kroppen och axelbandet är både vadderat och har anti-glid-funktion. – Hantverkare går i pension tidigare än resten av befolkningen. Många arbets- och förslitningsskador skulle kunna förhindras med rätt utrustning, säger Johan Wijkmark.

Väskorna är också utrustade med smarta fickor som håller verktygen på plats. Botten är tillverkad i en tålig plast som inte lämnar några märken mot underlaget. – Jag är oerhört stolt över våra nya verktygsväskor och testpersonernas fina respons är en bekräftelse på att vi har tagit fram ett sortiment som hantverkarna verkligen vill ha, säger Johan Wijkmark.

Storlek: Verktygsväskan finns i 15 liter och 30 liter, verktygsryggsäcken i 19 liter och 25 liter.

För mer information kontakta: Johan Wijkmark, produktchef på Snickers Workwear, +46 (0)33 723 74 85, johan.wijkmark@hultaforsgroup.com

För marknadsfrågor kontakta: Jessica Berggren, Marknadschef Hultafors Group Sverige AB, +46 (0)33 23 74 29, +46 (0)70 282 30 41 jessica.berggren@hultaforsgroup.com

Bilder finner du på länken: http://hultaforsgroup.resolutmrm.com/login_HultaforsGroup.asp

Användarnamn: snickerspr
Lösenord: workwearpr
Klicka på Archive, List, PR-picture, Folders/ Snickers Workwear/ 5. Press photos/ 2012

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.