XTR Shield – framtidens arbetskläder från Snickers Workwear

XTR Shield – framtidens arbetskläder från Snickers Workwear

Snickers Workwear flyttar gränserna för arbetskläder när de nu lanserar XTR Shield. En helt ny teknologi gör arbetsjackan och byxan absolut vattentäta. Dessutom är de superlätta att arbeta i och överlägset slitstarka. Lägg därtill att de passar både för inom- och utomhusarbete.

Snickers Workwear har sammanställt idéer och önskemål från hantverkare, adderat sin 30-åriga erfarenhet av att producera arbetskläder och använt en helt ny teknologi för att ta fram ett material som passar för arbete i alla förhållanden, året om. Resultatet är XTR Shield, en arbetsjacka och byxa för hantverkaren som endast nöjer sig med den mest avancerade funktionaliteten och modernaste designen.

– XTR Shield omdefinierar begreppet arbetskläder, plaggen är unika på marknaden. När vi exempelvis lät oberoende testlaboratorier testa plaggens slittålighet, avbröt de testet eftersom sandpappret inte påverkade materialet alls, säger Petra Engström, produktchef på Snickers Workwear.

XTR Shield är absolut vind- och vattentäta. Dessutom är de superlätta att röra sig i och har god andningsförmåga, vilket gör det enkelt för hantverkaren att obehindrat röra sig mellan inomhus- och utomhusarbete. Andra bra funktioner är jackans bröstficka med vattentäta blixtlås, ett lättåtkomligt fack för mobilen och byxans avancerade knäskydd och patenterade skärning med twisted leg för bästa arbetskomfort. Plaggen har inga sömmar som nöter på insidan på grund av teknologin utan sömmar.

– Hantverkarna spenderar en stor del av sin vakna tid på jobbet. Då är det viktigt att ha arbetskläder som gör arbetet enkelt och effektivt, säger Petra Engström.

XTR Shield Jacka och byxa: finns i storlekarna XS-XXXL.

För mer produktinformation kontakta: Petra Engström, produktchef på Snickers Workwear + 46 (0)8 92 51 39, petra.engstrom@hultaforsgroup.com

För övriga marknadsfrågor kontakta: Jessica Berggren,, +46 (0)33 23 74 29, +46 (0)70 282 30 41, jessica.berggren@hultaforsgroup.se

Bilder finner du på länken: http://snickers.resolutmrm.com

Användarnamn: snickerspr
Lönseord: workwearpr

Klicka på Archive, List, PR-picture, 2011, XTR Shield

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors Tools. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 750 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.