Humlegården hyr ut eftertraktade lokaler på Kungsgatan

Under våren 2020 välkomnar Humlegården två nya kunder till Kungsgatan 12-14 i Stockholm. Lowell Sverige AB, verksamma inom kredithantering och inkassotjänster, flyttar in i nyrenoverade lokaler om ca 770 kvm. I samma fastighet etableras även det snabbväxande fintech-bolaget SkySparc AB, som hyr en lokal om ca 500 kvm.

Kombinationen av moderna lokaler i ett centralt läge har skapat ett stort intresse för lokalerna på Kungsgatan 12-14. Lowell erbjuder såväl stora som små företag helhetslösningar inom kredithantering och inkasso. Bolaget sökte lokaler i ett attraktivt och lättillgängligt läge. På Kungsgatan hyr de cirka 770 kvm. Gasellföretaget SkySparc är ett snabbväxande fintech-bolag som arbetar med såväl centralbanker och kapitalförvaltare som finansavdelningar. Både läget och möjligheterna att utöka lokalerna inom fastigheten lockade. De båda bolagen tillträder sina lokaler under april-maj 2020.

- Läget på Kungsgatan är fantastiskt och intresset för lokalerna har varit mycket stort. Vi ser fram emot att få välkomna både Lowell och SkySparc. Under hösten 2020 kommer vi att kunna erbjuda nyrenoverade lokaler om 1500 kvm i samma byggnad. Uthyrningsprocessen pågår just nu för fullt och även här har vi fått fin respons, säger Peter Lind, Fastighetschef på Humlegården.

Peter Lind
Fastighetschef, Humlegården Fastigheter
E-mail: peter.lind@humlegarden.se

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 87 anställda och äger 59 fastigheter till ett värde om 34,5 miljarder kronor (31 december 2019). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. För mer information, besök www.humlegarden.se.

Peter Lind

Fastighetschef Fastighetschef 08-678 92 34