Humlegården välkomnar ny ägare

Länsförsäkringar Fondliv har förvärvat aktier i Humlegården, vilket innebär att bolaget numera har 26 ägare. Samtidigt har Länsförsäkringar Liv förvärvat ytterligare aktier och är därmed största ägare i Humlegården.

Länsförsäkringar Fondliv Försäkringsaktiebolag (publ) har i februari 2019 förvärvat 5.107 aktier i Humlegården Fastigheter AB (Humlegården), och därmed tillkommit som ny ägare i bolaget. Det innebär att Humlegården numera har 26 ägare. Här ingår samtliga 23 länsbolag samt Länsförsäkringar Liv, Länsförsäkringar Sak och Länsförsäkringar Fondliv.

Länsförsäkringar Liv Försäkringsaktiebolag (publ) har samtidigt förvärvat ytterligare 12.767 aktier i bolaget. Det innebär att Länsförsäkringar Liv i och med detta nu är största ägare i Humlegården, med en ägarandel om cirka 13,2%.

Ta del av aktuell aktieägarförteckning här.

Anneli Jansson
Vd, Humlegården Fastigheter
E-mail: anneli.jansson@humlegarden.se

• Företagsinformation

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 88 anställda och äger 54 fastigheter till ett värde om 25 miljarder kronor (31 december 2018). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. För mer information, besök www.humlegarden.se.