Jonas Rosman till Humlegårdens styrelse

I samband med Humlegårdens bolagsstämma i mars 2021 utsågs Jonas Rosman till ny styrelseledamot.

Jonas Rosman, född 1963, är sedan 2015 vd för Länsförsäkringar Skaraborg. Dessförinnan arbetade han som vd på Hushållningssällskapet Skaraborg. Tidigare i sin karriär har Rosman arbetat på LRF Konsult som chefsekonom och affärsområdeschef. Utöver uppdraget i Humlegårdens styrelse är Rosman även styrelseordförande i Skaraborg Invest AB samt styrelseledamot i Hällefors Tierps Skogar AB.

Humlegårdens styrelse består därmed av följande personer: Styrelseordförande Tomas Eriksson samt styrelseledamöterna Karin Starrin, Sten Dunér, Ola Evensson, Per-Ove Bäckström och Jonas Rosman.

Tomas Eriksson Styrelseordförande, Humlegården Fastigheter
E-mail: tomas.eriksson@lfz.se

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 87 anställda och äger 59 fastigheter till ett värde om 35,7 miljarder kronor (31 december 2020). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. För mer information, besök www.humlegarden.se.

Tomas Eriksson

Styrelseordförande 073-0211959