Substansvärde per 2019-12-31

Beräknat substansvärde per 31 december 2019 uppgick till 24 056 kronor per aktie. Värdet innebär en ökning med cirka 23 procent för 2019.

Bokslutskommuniké för perioden januari-december 2019 kommer att publiceras på www.humlegarden.se den 19 februari 2020. Välkomna att läsa mer om vår verksamhet och utfallet för perioden.

Stockholm den 20 december 2019

Anneli Jansson
Vd Humlegården Fastigheter AB (publ)

Anneli Jansson
Vd, Humlegården Fastigheter
E-mail: anneli.jansson@humlegarden.se

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 87 anställda och äger 54 fastigheter till ett värde om 26,2 miljarder kronor (30 juni 2019). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. För mer information, besök www.humlegarden.se.

• Företagsinformation