Ingram Micro och Humly Solutions AB inleder ett samarbete.

Humly satsar vidare i Norden tillsammans med Ingram Micro

Ingram Micro är världens främsta teknikdistributör, marknadsledare i Sverige och etablerade i alla nordiska länder. Nu etablerar Humly Solutions AB och Ingram Micro ett samarbete om den europeiska marknaden med, i första hand, fokus på de nordiska länderna.

Humly Solutions AB fortsätter att satsa på den nordiska marknaden i kombination med att expandera internationellt. Tillsammans med Ingram Micro etableras nu ett samarbete för att ytterligare nå ut med IT-lösningar för den moderna arbetsplatsen.

– På Ingram Micro satsar vi på att erbjuda produkter och lösningar som främjar den moderna arbetsplatsen. Med Humlys lösningar och produkter stärker vi vårt erbjudande inom mötesrum och samspel, vilket är ett mycket viktigt område för oss. Med deras prisbelönta design och med en av marknadens säkraste lösningar, i tider då IT-säkerhet är av högsta prioritet, känns det bra att kunna satsa vidare tillsammans, säger säger Lasse Bjørnestad, affärsområdesansvarig på Ingram Micro.

Samarbetet inleds i december och är ännu ett steg för Humly Solutions AB att stärka sin position som ett “workplace experience”-bolag på den nordiska marknaden tillsammans med en stor aktör som Ingram Micro. Då marknaden är i ständig förändring och den tekniska utvecklingen snabbt går framåt kommer de båda bolagen tillsammans jobba på att nå ut till återförsäljare och slutkunder för att på bästa sätt utnyttja det tekniken lovar.

– Ingram Micro är ett företag som är rustat och anpassat för att möta framtidens teknikutveckling. Det känns väldigt spännande att tillsammans fortsätta satsa på lösningar för den moderna arbetsplatsen, säger Daniel Assarson, nordisk försäljningschef Humly Solutions AB, om det nya samarbetet.

Även Ingram Micros väletablerade nätverk bland återförsäljare anser Humly Solutions är av värde inför den expansiva satsning som nu görs i de nordiska länderna och på övriga marknader. Tidigare har Humly internt rekryterat en nordisk försäljningschef samt en ansvarig säljare på plats i Finland.

Om Humly Solutions

Humly är ett “Workplace Experience”-bolag som frigör tid åt kunskapsarbetare och effektiviserar resursanvändningen på moderna arbetsplatser med egenutvecklade mötersrumsskärmar och smidiga lösningar för att boka skrivbord och andra resurser.

Genom att underlätta frekvent återkommande aktiviteter och minska antalet möjliga störningsmoment på kontoret skapar Humly värde genom att spara tid och minska frustration för slutanvändare och samtidigt optimera användningen av kontorets fasta samarbetsytor och arbetsplatser.

Humlys fokus på hög säkerhet och dataintegritet i kombination med ett aktivt miljöarbete och fokus på design har gjort bolaget till ett populärt val inom flera kundsegment inom både den privata och offentliga sektorn.

På säkerhetssidan har Humly utöver ett gediget eget arbete sedan start samarbetat med ett av Sveriges ledande it-säkerhetsbolag för återkommande säkerhetstestning. Inom miljö jobbar Humly löpande med förbättringar inom produkter, förpackning, logistik och andra områden för att erbjuda attraktiva produkter som håller länge och vars livscykel har låg negativ klimatpåverkan som möjligt.

Inom design har Humlys egenutvecklade skärmar vunnit flera prestigefyllda designpriser, bland annat Red Dot Product Design Award och IF Design Award.

Humly föddes som ett globalt företag med etableringar i Europa, Asien och USA och tillhandahåller lösningar och tjänster över hela världen genom lokala partners. I över ett decennium har teamet bakom Humly varit banbrytande för ett nytt segment inom branschen för smarta arbetsplatser och har lång erfarenhet av att skapa högkvalitativa produkter för det moderna kontoret.

Humly ingår i privatägda Certus-gruppen som utvecklar och producerar smarta produkter samt investerar i befintliga och nya tillväxtbolag.

Topics

Humly specializes in scalable technology for more productive meetings and workplace interactions and has long experience in creating high-quality products for the modern workplace. We optimize workplaces with our growing portfolio of solutions that focus on reducing friction at work.

Our technology empowers people to have more purposeful workplace interactions. We adapt our software and hardware to changing workplace conditions and meeting culture.

Humly offers products and solutions as Humly Room Display, Humly Wayfinding, Humly Room and Desk Booking. A comprehensive and flexible backend system called Humly Control Panel and Humly Cloud is also some of the solutions behind the smart workplace industry.

Anders Karlsson

Press contact Chief Executive Officer Humly Solutions AB +46733690101
    Josefine Gustafsson

Press contact Communication Officer Humly Solutions AB +46708526484

Jonathan Boutin

Press contact +46735066013

Humly - Free your mind at work

With permanent establishments in several locations across Europe and Asia – Humly was born as a global company and provides solutions and services all over the world through local partners.

About one and a half decade ago the team behind Humly was pioneering a new segment within the smart workplace industry. The team behind Humly has an extensive experience in creating high-quality products for the modern workplace. Solutions developed by the Humly team are built to last and have been tried and tested in more than 100,000 meeting rooms around the world including many Fortune 500 companies.

Humly specializes in scalable technology for more productive meetings and workplace interactions. We optimize workplaces with our growing portfolio of solutions that focus on reducing friction at work. Humly offers products and solutions as Humly Room Display, Humly Cloud, Humly Wayfinding, Humly Room and Desk Booking. And also the flexible backend system Humly Control Panel.

Humly Solutions AB