Ta en promenad på lördag och stöd alla hundars rätt till veterinärvård.

Pressmeddelande -

Hundar Utan Hem anordnar selfiepromenad, för alla hundars rätt till veterinärvård

Den 20 april 2024 anordnar Hundar Utan Hem en selfiepromenad för att samla in pengar som oavkortat går till veterinärvård och andra akuta omkostnader för utsatta hundar på Irland, i Polen och i Sverige.

Förra året försåg Hundar Utan Hem hemlösa och utsatta hundar med veterinärvård för nästan fem miljoner kronor. Det innebär allt ifrån vaccinationer och avmaskning till behandling av skabb, akuta skador, hud-/ögon-/öroninflammationer, kostsamma operationer och tandvård för hundar med skadade och misskötta tänder.

Idén med selfiepromenaden är att deltagaren tar en promenad tillsammans med sin hund, vänner och bekanta, fotograferar promenadgänget, och därefter publicerar bilden på Instagram med hashtag #2024selfiepromenad. För att stödja alla hundars rätt till veterinärvård, uppmanas varje promenaddeltagare att swisha 50 kr till 900 84 83.

Genom att delta i selfiepromenaden kan du hjälpa Hundar Utan Hem att fortsätta sitt viktiga arbete. Pengarna som samlas in kommer att gå direkt till att rädda hundar från avlivning och ge dem veterinärvård och de kärleksfulla hem de förtjänar.

Hundar Utan Hem är tacksamma för allt stöd de kan få och ser fram emot en framgångsrik selfiepromenad. De hoppas att detta evenemang kommer att sprida medvetenhet om deras arbete och uppmuntra fler människor att hjälpa till att rädda hundliv.

#2024selfiepromenad