Lär känna oss bakom Huntee.se - Marianne Boström

En av våra senior advisors är Marianne Boström som har lång erfarenhet inom rekrytering och HR. Hon har tidigare bland annat jobbat som HR-ansvarig för Klarna och gamingföretaget Dice och är numera på EQT Partners AB.

– Utifrån min bakgrund inom rekrytering och HR så har jag ett bra kontaktnät och kan se hur Huntee ska kunna utveckla sin produkt. Idag är det svårare för företag att rekrytera och stor konkurrens på arbetsmarknaden. Där tycker jag det är otroligt roligt att kunna hjälpa företag att bli bättre på det och Huntee kan hjälpa till att hitta rätt kompetens.

Det är framförallt känslan av att kunna hjälpa människor att utvecklas men även företag som gör HR så spännande för Marianne.

– Man måste älska människors olikheter, det är väl det som är HR – att ständigt förvånas av vad de kan och kan bli. Men också att utveckla sitt bolag, och det är ju genom människorna man gör det.

Du har även ett förflutet även inom Gamingindustrin, spelar du själv på fritiden, och vad är i så fall favoritspelet?

– Ja, jag har jobbat med Dice i nästan tio år så det är klart jag spelar! Men jag är kanske ingen inbiten gamer, i alla fall inte om jag jämför med andra som jobbade där. Men jag har faktiskt ett favoritspel och det är Plants vs Zombies.

• Arbetsmarknadsfrågor

Tommy Inkilä