Bryggvägen 5 i Täby till salu för 25 miljoner.

Alltmer exklusiva bostäder i Täby, 25-miljonersvilla till salu.

Täby är en blomstrande kommun där både bostadspriserna och efterfrågan ökat starkt senaste åren.

- Täby är en välskött och attraktiv kommun som lockar många familjer, framförallt då de söker sig ut från innerstan för att hitta ett bra villaboende för sin familj, berättar Thomas Lindqvist, franchisetagare för HusmanHagberg och mäklare i Täby sedan 25 år.

I takt med att kommunen blivit alltmer populär så har nyproduktionen av både villor och lägenheter blivit alltmer exklusiv.

- Just nu har vi en fantastisk villa till salu. Den ligger på Bryggvägen i Viggbyholm på sjösidan nära Viggbyholms båtklubb och Viggbyholms stall. För några år sedan hade vi inte sett den här typen av exklusiv produktion i Täby, men i takt med utvecklingen på marknaden så är en villa i 25-miljonersklassen inte längre något märkligt i Täbys fina områden. För att nå den prisnivån krävs förstås att villan är något alldeles extra, och det är bostaden på Bryggvägen enligt Thomas.

- Materialvalen är utsökta, och jag skulle tro att det är Täbys mest påkostade villa som vi nu säljer, avslutar Thomas Lindqvist.

För mer information om marknaden i Täby och villan på Bryggvägen, kontakta:

Thomas Lindqvist, franchisetagare och mäklare HusmanHagberg Täby
E-post: thomas.lindqvist@husmanhagberg.se