32 nya mäklare på introduktionsutbildning hos HusmanHagberg (några saknas på bilden).

32 nya mäklare till HusmanHagberg

I veckan som gick hade HusmanHagberg introduktionsutbildning för nyanställda. Denna gång bestod gruppen mestadels av mäklare och dessutom många med bra erfarenhet av yrket.

- Det är ett riktigt vasst gäng, säger Jim Palmquist försäljningschef som håller i säljträningen under introduktionsutbildningen. Det märks direkt då det är mäklare med erfarenhet, fortsätter Jim, man får andra typer av frågor och det blir ett bra erfarenhetsutbyte.

HusmanHagberg håller sina introduktionsutbildningar fyra gånger per år och Clara Ström, rekryteringsansvarig på kedjan, är nöjd.

-Det är fantastiskt roligt att alla dessa duktiga yrkesmänniskor vill börja arbeta hos oss, säger Clara. Vi har våra värdeord Äkta Passionerade Vinnare och det här gänget lever verkligen upp till alla tre orden.

Innan introduktionsutbildningen så har alla nyanställda fått delta i en digital on-boarding under ett antal veckor.

-Den digitala on-boardingen har bidragit till att vi börjar utbildningen på en högre nivå, då vi väl träffas, berättar Jim. Den gör att vi kan ägna dagarna på plats i Stockholm till mer mäklarnära frågor, interaktiva övningar och erfarenhetsutbyte, vilket uppskattas av deltagarna.

-Nu blir det intressant att följa det här gängets framfart på marknaden, avslutar Jim.

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har den 25-årsfirande fastighetsmäklarkedjan över 400 medarbetare på 105 kontor i Sverige och sex kontor i Spanien. Målet med företaget är att vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin affär. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Fredrik Kjell.

Läs gärna mer på: husmanhagberg.se