Daniel Nyström, fastighetsmäklare och franchisetagare HusmanHagberg Idre & Älvdalen

Dalafjällens ledande fastighetsmäklare startar eget.

Efter fem framgångsrika år som anställd mäklare på en byrå i Idre, så tar den välkända mäklarprofilen Daniel Nyström klivet till att bli egen företagare inom fastighetsmäklarkedjan HusmanHagberg.

- Det känns jättespännande att få vara en del av HusmanHagbergs fortsatta etablering på större fjällanläggningar. Då jag fick frågan, var det ett självklart val för mig eftersom att jag under åren byggt upp ett stort kontaktnät på orten med både köpare och säljare och ville bli egen företagare, men ändå stå med en väletablerad mäklarkedja bakom mig, säger Daniel Nyström.

HusmanHagberg expanderar kraftigt och har under senaste året öppnat upp på ett flertal orter, bland annat i Åre, Bohuslän, Jönköping, Österåker, Kalmar och Ljungby. Och fler etableringar är på gång.,

- Det känns otroligt inspirerande att få många nya kollegor, både i fjällvärlden och på andra viktiga marknader, säger Daniel. Köpare och säljare rör sig mellan olika marknader inte minst då det gäller fritidshus, så det är en styrka att vara en del av en rikstäckande kedja, fortsätter Daniel.

- Det skapar en bra grund för mig att få fortsätta göra det jag älskar, nämligen att vara ute och träffa köpare och säljare runt om i distriktet och resonera fram en lösning som blir bra för alla parter, avslutar Daniel.

När han inte är ute på kundmöten så kommer ni att hitta honom på kontoret i Idre, mitt emot Ica Idrebua.

Rekryteringschefen på HusmanHagberg, Christian Hjort är mer än nöjd med rekryteringen.

- Vi är väldigt stolta över att Daniel, som är en av landets toppmäklare, väljer HusmanHagberg för sin fortsatta karriär. Idre med omnejd är en viktig pusselbit i vår ambition att bli den ledande fastighetsmäklaren i svenska fjällen. Han har det vi letar efter; lokal stark förankring, passionerad och engagerad för sina kunder samt en riktig vinnare. Vi önskar honom varmt välkommen och fortsatt framgång, säger Christian.

För mer information:

Daniel Nyström, franchisetagare HusmanHagberg Idre & Älvdalen,