Ida Röjland, Fredrik Lindberg och Carina Röjland-Lindberg startar nu HusmanHagberg Borås.

En av Sveriges absoluta toppmäklare väljer HusmanHagberg

Efter många år som anställd mäklare öppnar nu Carina Röjland-Lindberg eget mäklarkontor i Borås. Carina har i många år varit en av Sveriges absoluta toppmäklare. Nu tar hon nu klivet till att bli egen företagare. Med sig på resan har hon också dottern Ida, som också är fastighetsmäklare, och sonen Fredrik, som studerar till mäklare och tillsvidare tar rollen som kontorschef.

Vad var det som fick er att starta eget?

- Det var drömmen om att få starta någonting tillsammans med de personer som är viktigast i ens liv. Vi är otroligt nära och kompletterar varandra bra med olika bakgrund och erfarenhet. Som mamma är det en ynnest att få arbeta tillsammans med sina barn, säger Carina.

Varför valde ni HusmanHagberg?

Som framgångsrik mäklare under många år, så antar vi att det inte saknats erbjudanden från fler aktörer i branschen. Vad var det som gjorde att ni valde just HusmanHagberg?

- Det är ett seriöst företag med fantastisk ledning som ger franchisetagarna frihet att göra på sitt sätt inom de ramar som finns för kedjan. Inställningen att vi som franchisetagare bäst vet hur vår marknad fungerar tilltalade oss, berättar Carina.

- Dessutom känns det helt rätt för ett familjeföretag som vårt att göra det med tillsammans med ett så familjärt företag som HusmanHagberg. Ett hjärtligt företag som verkligen sätter kunden i fokus och låter oss jobba på det viset vi av erfarenhet vet är bäst för varje enskild kund, säger Ida. Vi blir helt enkelt en familj i familjen, inflikar Fredrik.

Hur ser då HusmanHagberg på den här stjärnvärvningen?

- Vi har sökt efter en franchisetagare för Borås i flera år, och med den här värvningen var det värt att vänta på, säger Fredrik Kjell, VD för HusmanHagberg. Det är väl alla kedjors dröm att knyta till sig en av Sveriges absoluta toppmäklare? Dessutom med sitt eget dreamteam i form av Ida och Fredrik – det kan inte bli bättre än så!

- Vi har passerat 100 kontor i kedjan och med den expansionen det blir allt viktigare att vi får in franchisetagare och medarbetare som delar våra värderingar. Som växande kedja jobbar vi hårt för att bibehålla den familjära känslan. Den är en stor del av vår framgång, så vi är väldigt glada över att Carina, Ida och Fredrik med sina härliga personligheter vill vara en del av vår familj, avslutar Fredrik.

För mer information, kontakta:

Carina Röjland-Lindberg, franchisetagare och fastighetsmäklare, HusmanHagberg Borås

Tel: 070-15 18 070 Mail: carina.rojland@husmanhagberg.se

Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg AB

Tel: 070-744 22 43, Mail: fredrik.kjell@husmanhagberg.se

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 400 medarbetare och drygt 100 kontor  varav 6 kontor i Spanien.